فاصله بیشتر محورها برای فروش بیشتر در چین

معرفی اشکودا اکتاویا پرو مدل 2021

20 اسفند 1399 16:27

یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «همه چیز در تگزاس بزرگ‌تر است»؛ حال وصف حال مشتریان چینی است که طرفدار خودروهای جادار و کشیده هستند. براساس همین ذائقه متفاوت، بسیاری از خودروسازان طول خودروهایشان را افزایش می‌دهند تا آن‌ها را راضی نگهدارند.

در اشکودا اکتاویا پرو فاصله بین دو محور در طولانی‌ترین وضعیت ممکن قرار گرفته و 44 میلی‌متر افزایش یافته است.شرکت اشکودا نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جدیدترین اقدام، نسخه طویل اکتاویا را معرفی کرده‌اند و آن را اکتاویا پرو نامیده است. طول این سدان 64 میلی‌متر، نسبت به نسخه جهانی، افزایش یافته و حالا 4753 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور در طولانی‌ترین وضعیت ممکن قرار گرفته و 44 میلی‌متر افزایش یافته است. اکنون مشتریان اکتاویا می‌توانند از فضای پای بیش‌تر و قیمت مناسب آن لذت ببرند.

نمای ظاهری اشکودا اکتاویا پرو مشابه نسخه جهانی آن است و فقط با تغییرات اندکی همراه شده که شامل درهای عقب کشیده‌تر و سپرهای جلو و عقب جدید است. اشکودا اکتاویا پرو ظاهر اسپرت‌تری نسبت به نسخه RS دارد و همچنین چندین رنگ بدنه تند و پرهیجان به همراه قاب‌ آینه‌های مشکی و رینگ‌های 18 اینچی مخصوص این نسخه، در نظر گرفته شده است.

کابین اشکودا اکتاویا پرو مدل 2021

فضای داخلی نیز با جدیدترین نسل اکتاویا یکسان است و شامل یک صفحه نمایش 12 اینچی است. همچنین یک نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتالی برای راننده، قابل سفارش است‌. اشکودا برای نسخه‌ی پرو در چین، هدآپ دیسپلی را نیز در نظر گرفته که با پرداخت هزینه بیش‌تر و جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمک راننده در نسخه جهانی، همراه است.

پیشرانه بنزینی 1.4 لیتری اکتاویا در همراهی با توربوشارژر، 150 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، به چرخ‌های جلو می‌فرستند. جعبه‌دنده DSG آن از فناوری جدید گروه فولکس‌واگن برخوردار است که به لطف آن، اهرم تعویض دنده‌ کوچک‌تر و مدرن‌تری تعبیه شده و دیگر خبری از اهرم‌های بزرگ و قدیمی نیست.

اشکودا اکتاویا پرو مدل 2021

سیستم تعلیق به کار رفته در اشکودا اکتاویا پرو، از نوع مولتی‌لینک است؛ در حالی که نسخه جهانی آن تنها در مدل‌های پیشرفته مانند RS و اسکات از پیچیدگی بیش‌تری برخوردار است.

عرضه‌ اشکودا اکتاویا پرو، به منزله‌ از بین رفتن نسل سوم آن نیست؛ زیرا اشکودا همچنان به فروش آن در پرجمعیت‌ترین کشور جهان ادامه می‌دهد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران