• 2025 فولکس واگن ماگوتان
  • 2025 فولکس واگن ماگوتان

جایگزین پاسات برای بازار چین

انتشار نخستین تصاویر از فولکس واگن ماگوتان

28 دی 1402 19:52

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، تصاویری از نسل دوم فولکس واگن ماگوتان 2025 را منتشر کرده است.

فولکس واگن ماگوتان نخستین بار در سال 2018  و منحصرا برای عرضه در چین معرفی شده است. نسل دوم این خودرو را می­‌توان جانشین معنوی پاسات سدان محسوب کرد، چراکه نسل جدید پاسات در اروپا و برخی کشورهای دیگر فقط در فرم استیشن‌واگن به فروش می‌­رسد. البته اشکودا ساپرب با زیرساخت فنی مشترک با پاسات، همچنان در فرم سدان هم عرضه می­‌شود.

طراحی فولکس واگن ماگوتان 2025

ابعاد بدنه فولکس واگن ماگوتان 2025 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.99، 1.854، 1.487 و 2.871 متر اعلام شده است. بدنه این خودروی 1684 کیلوگرمی روی رینگ‌های 17 تا 19 اینچی استوار می­‌شود.

با مرور تصاویر MIIT، می­‌توان دریافت که فولکس واگن ماگوتان 2025 به صورت جزئی و مطابق با سلیقه مشتریان چینی دستخوش تغییر شده است.

درواقع طراحی ظاهری فولکس واگن ماگوتان 2025 حتی در مقایسه با پاسات هم از هیجان چندانی برخوردار نیست، هرچند که فرم صندوق عقب آن از اشکودا ساپرب کاربردی­‌تر به نظر می­‌رسد.

چراغ سرتاسری عقب هم به محصولات برقی فولکس واگن یعنی سری ID. شباهت دارد. خروجی اگزوز هم زیر سپر عقب پنهان شده است.

نمونه حاضر در تصاویر که با رنگ خاکستری تیره مات تزئین شده، احتمالا گران‌ترین نسخه از فولکس واگن ماگوتان 2025 است، چراکه نام Flagship به معنای پرچمدار روی درهای جلو دیده می‌­شود. رینگهای دو رنگ و جزئیات مشکی هم روی بدنه این خودرو قابل تشخیص است.

مشخصات فنی فولکس واگن ماگوتان 2025

بنابر اسناد MIIT، فولکس واگن ماگوتان 2025 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 217 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است.

سدان‌های فولکس واگن در چین

توجه داشته باشید که لقب بزرگترین سدان فولکس واگن در بازار چین به مدل فیدئون تعلق دارد، که جانشین غیرمستقیم فیتون محسوب می­شود. علاوه بر ماگوتان و فیدئون، چند سدان دیگر با اسامی لاماندو L، لاویدا، ساگیتار، سی سی، سانتانا، بورا و پاسات نیز توسط فولکس واگن در چین به فروش می‌رسد.

بنابراین به نظر می­رسد که برخلاف بسیاری از کشورهای جهان به خصوص ایالات متحده، خودروهای سدان هنوز در چین از محبوبیت نسبی برخوردار هستند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران