تصمیم جنجالی استلانتیس

سرنوشت تلخ پژو در بازار آمریکا

21 اسفند 1399 11:48

اتحاد بزرگ استلانتیس به صورت رسمی اعلام کرده است که زیرمجموعه فرانسوی آنها یعنی پژو راهی بازار آمریکا نخواهد شد.

گروه استلانتیس قصد دارد به جای برنامه‌ریزی برای ورود پژو به بازار آمریکا، جایگاه آلفارومئو را در بازار این کشور بهبود ببخشد.از زمان شکل‌گیری گروه بزرگ خودرویی Stellantis همواره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر سرنوشت پژو مطرح می‌شد. حتی در اوایل سال جاری میلادی نیز مدیرعامل این گروه به صورت تلویحی اعلام کرد که برنامه‌ای برای حضور پژو در بازار آمریکا وجود نخواهد داشت. در نهایت استلانتیس تصمیم خود را گرفت و علیرغم ادعای سال 2016 مبنی بر حضور شیر فرانسه در بازار یانکی‌ها، اعلام شد که این برند در آمریکا حضور پیدا نمی‌کند.

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس در این رابطه می‌گوید از آن زمان تا امروز همه‌چیز تغییر کرده است. البته این در حالی است که شرکت هدف بعدی را تمرکز روی برند آلفارومئو انتخاب کرده است.

پژو قصد داشت تا با ورود به بازار آمریکا عملکرد نه‌چندان مطلوبش در بازار اروپا را جبران کند. شرکتی که تا اوایل دهه 90 در آمریکا خرید و فروش می‌شد. قرار بود محصولات جدید پژو از سال 2017 به این بازار برگردند ولی آنطور که مشخص است پژو احتمالاً برای مدتی طولانی از این کشور دور خواهد بود.

سخنگوی استلانتیس می‌گوید آلفارومئو در آمریکا با چالش‌های فراوانی روبرو است. اگرچه محصولات جدید این برند ایتالیایی نظر کارشناسان را جلب کرده ولی آمار فروش آن در سال 2020 رضایت‌بخش نبوده است. فروش حدود یک درصدی آلفارومئو در بازار آمریکا کمتر از پیش‌بینی مدیران گروه خودرویی استلانتیس بوده است. اکنون انتظار می‌رود تا با متمرکز شدن روی تقویت بازار آلفارومئو، اتفاقی که برای پژو رخ داده به فراموشی سپرده شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران