آفرودر کوپه با پیشرانه برقی

معرفی کانسپت آلفا Jax

24 اسفند 1399 16:15

پس از معرفی مدل Ace در سال گذشته، شرکت آلفا (Alpha) اقدام به رونمایی از محصول دیگری کرده که به خودروهای قدیمی شباهت دارد. بنابر اظهار سازنده، این کراس‌اور کوپه قابلیت­‌های کاربردی آفرود را همراه با پیشرانه بدون آلاینده در اختیار کاربر قرار می‌­دهد.

Jaxشرکت آلفا این خودرو را در دو نسخه تک و دو موتوره معرفی کرده که در حالت دوم به سامانه AWD مجهز است و ظرفیت یدک‌­کشی 839 کیلوگرم را خواهد داشت. روی پلتفرم مورد استفاده در محصول قبلی این شرکت یعنی Ace ساخته شده و باتری به ظرفیت 75 کیلووات ساعت در اختیار دارد.

شاید این خودرو در نگاه اول کمی کوچک به نظر برسد، اما با توجه به اندازه طول و عرض اعلام شده که به ترتیب برابر با 4.56 و 1.93 متر است، ابعادی تقریباً برابر با سوبارو فارستر دارد. فضای بار این خودروی 4 نفره نیز برابر با 1769 لیتر اعلام شده است.

شرکت آلفا این خودرو را در دو نسخه تک و دو موتوره معرفی کرده که در حالت دوم به سامانه AWD مجهز است و ظرفیت یدک‌­کشی 839 کیلوگرم را خواهد داشت. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت Jax در نسخه قدرتمند درحدود 6.5 ثانیه است و شعاع حرکتی هدف گذاری شده برای آن برابر با 402 کیلومتر.

کانسپت آلفا Jax

شرکت آلفا هدف از طراحی این مدل را تامین سلیقه مشتریانی عنوان کرده که علاقمند به خودروی چهارچرخ محرک با پیشرانه بدون آلاینده هستند.

هرچند Jax به عنوان یک کانسپت معرفی شده ولی می‌­تواند نشانه‌­ای از احتمال عرضه خودروهای شاسی­‌بلند بزرگتر و قدرتمندتر در آینده از سوی این شرکت باشد، ضمن این‌که شرکت سازنده از آمادگی خود برای ثبت سفارش مشتریان خبر داده است.

کانسپت آلفا Jax

آلفا هنوز درباره برنامه تولید Jax خبری اعلام نکرده اما قیمت پایه آن از حدود 38 هزار دلار آغاز خواهد شد. از آنجایی که Jax زودتر از سال 2023 به ایالات متحده وارد نمی‌­شود، مشتریان اهل این کشور فرصت زیادی برای تصمیم‌­گیری و انتخاب این خودرو دارند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران