• معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune
  • معرفي کانسپت جيپ Dune

چهار چرخه برقی!

معرفی کانسپت جیپ Dune

15 مرداد 1403 18:14

جیپ اونجر، به عنوان یک شاسی‌بلند ساب‌کامپکت در اروپا شناخته می‌شود. اکنون استودیوی طراحی فرانسوی Klissarov کانسپتی را طبق این مدل ایجاد کرده است.

این استودیو درواقع یک رندر دیجیتالی ساخته که کانسپت یک چهارچرخ با برند جیپ است. این یک وسیله نقلیه بسیار کوچک و شهری بوده و تماما برقی است. این کانسپت با قطعات وسیعی از استلانتیس ساخته شده و مرز جدیدی را برای آفرودر ایجاد می‌کند.

معرفی کانسپت جیپ Dune

این مینی جیپ کوچک، می‌تواند وارد بازار رو به رشد حمل و نقل شهری شود و تصویر زمخت و سرسخت جیپ را با یک وسیله نقلیه برقی کوچک کاربردی نشان دهد.

این مینی جیپ، Dune نامیده می‌شود و تنها در دنیای دیجیتال وجود دارد. اما برخلاف سایر پروژه‌های مستقل، براساس خودرو تولیدی موجود انجام شده است. این خودرو همانند محصولات سیتروئن امی، اپل راکس الکتریکی و فیات توپولینو است و نسخه‌ای از آن‌ها محسوب می‌شود و کلاس L6e خود را حفظ می‌کند؛ اما بدنه آن کاملا بازطراحی شده است.

معرفی کانسپت جیپ Dune

مشخصات ظاهری کانسپت جیپ Dune

همان طور که اشاره شد، جیپ Dune کوچک است و ابعاد آن به 2410/1390/1520 میلی‌متر می‌رسد. بنابراین ابعاد آن بسیار شبیه به باگی سیتروئن امی است.

عناصر طراحی این جیپ شامل جلوپنجره هفت شیاره و چراغ‌های گرد LED است. این عناصر روی یک صفحه کاملا صاف نصب شده‌اند. همچنین رینگ‌های نیمه باز، درهای نصفه، قاب و بدنه لوله‌ای شکل و چرخ یدکی نصب شده در پشت، از ویژگی‌های ظاهری آن است.  

گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی مانند گرافیک Hydro-Dipping برای بدنه، ارتقای نمای جلو و عقب و سفارشی‌سازی محفظه ذخیره‌سازی برای انواع فعالیت‌ها ارائه می‌شود.

مشخصات فنی کانسپت جیپ Dune

با وجود آن که ظاهر این مینی جیپ بسیار ماجراجویانه است، اما مشخصات فنی سطح متوسطی دارد. پیشرانه الکتریکی آن با سیتروئن امی یکسان است و موتور الکتریکی 8 اسب‌بخاری با باتری 5.5 کیلووات ساعتی دارد. کلاس L6e محدودیت‌های عملکردی دارد و بنابراین حداکثر سرعت روی 45 کیلومتر برساعت تنظیم شده است. به همین خاطر نوجوانان 14 ساله مجاز به رانندگی با این خودروها هستند.

معرفی کانسپت جیپ Dune

هرچند ایده ورود جیپ به این کلاس خودرویی، دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ اما تولید محدود جیپ  Dune در کنار دوچرخه‌های برقی این برند، جذاب خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران