• نيسان پاترول نيسمو 2023

نمایشگاه ژنو: با قلب 8 سیلندر

نیسان پاترول نیسمو 2023

15 مهر 1402 16:37

رونمایی در نمایشگاه ژنو 2023

برخلاف عموم خودروسازان که تمرکز زیادی برروی کراس اورها گذاشته‌اند و هرروز یک فیس لیفت یا نسل جدیدی معرفی می‌کنند، نیسان گویا هیچ علاقه‌ای به پلتفرم پاترول خود ندارد و به وضوح عقب افتادن پاترول در برابر لندکروزر سری 300 مشهود است. اما نیسان پاترول نیسمو که در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 نیز رونمایی شده است، هنوز بر چشم عاشقان بیراهه‌نوردی جا دارد و هنوز هم قابلیت‌های فوق العاده‌اش در بیرون جاده‌ها، این خودرو را به یک SUV ایده‌آل بدل می‌کند.

معرفی نیسان پاترول نیسمو

نزدیک به یک سال و نیم پس از معرفی مدل فیس‌لیفت شده از آخرین نسل نیسان پاترول در سپتامبر 2019، اکنون نسخه قدرتمند Nismo از این شاسی‌بلند باسابقه هم رونمایی شده است.

غیر از کیت قطعات اسپرت و جزئیات قرمز رنگ روی بدنه که ظاهری خشن‌تر به این پاترول جدید اعطا کرده، باید به طرح لانه­‌زنبوری جلوپنجره با لوگوی نیسمو، مه­‌شکن‌­های LED شبیه به خودروهای فرمول یک، دیفیوزر عقب، خروجی­‌های بزرگ سیستم اگزوز و رینگ‌های 22 اینچی غول‌پیکر نیز اشاره کرد که در تغییر چهره این خودرو نقش اساسی دارند.

در زیر کاپوت نیسان پاترول نیسمو با پیشرانه 5.6 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی مواجه می­‌شویم که 428 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می‌کند. نیروی این پیشرانه 28 اسب‌بخار نسبت به نسخه استاندارد افزایش یافته هرچند که در میزان گشتاور تغییری اتفاق نیفتاده است. نیسان در سیستم تعلیق نیز تغییراتی اعمال کرده تا از پس تحمل چنین خودروی سنگینی بربیاید.

نیسان پاترول نیسمو مدل 2022

در فضای کابین نیز همچنان با دو نمایشگر موجود در کنسول میانی داشبورد روبرو هستیم که در مدل استاندارد نیز دیده می­‌شود. هرچند که نیسان سعی کرده با پوشش قرمز برخی قسمت‌ها، جزئیات فیبرکربن و استفاده از آلکانترا به زیبایی و هیجان فضای داخلی این خودرو اضافه کند، اما با توجه به حضور یازده ساله این نسل از پاترول روی خط تولید، همچنان نمی­‌توان کابین آن را شایسته­­ دریافت عناوین مدرن و امروزی دانست.

 

سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و مجموعه وسیعی از سامانه­‌های دستیار راننده جزء سایر امکانات رفاهی قابل ذکر در نیسان پاترول نیسمو مدل 2022 است.

امکان خریداری این شاسی­‌بلند 8 نفره از همین حالا در خاورمیانه فراهم شده است.

دیدگاه کاربران