اثربخشی بیشتر با حمل و نقل ایمن

حمل واکسن کرونا با تویوتا لندکروزر

14 فروردین 1400 10:44

در طی بیش از یک‌سال گذشته، همه­‌گیری ویروس کرونا باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره میلیاردها نفر در سراسر جهان شده و بسیاری افراد را نیز به کام مرگ فرستاده است. به واسطه ایجاد وقفه در تولید شرکت‌ها، تمامی صنایع و کارخانجات نیز آسیب فراوانی از جانب این بیماری تحمل نموده‌اند.

بنابر یافته‌­های شرکت تویوتا، 20 درصد از واکسن‌­های ارسال شده به کشورهای درحال توسعه به دلیل عدم وجود امکانات سرمایشی از میان می‌روند.اکنون که مدتی از کشف واکسن این بیماری گذشته، به نظر می‌­رسد بشر بتواند بر این مشکل بزرگ فائق آید هرچند که هنوز مشکل بزرگ دیگری در سر راه قرار گرفته: ارسال واکسن به تمام مردم جهان. اینجاست که محصول جدید تویوتا وارد میدان می­‌شود چراکه خودروساز ژاپنی اقدام به ساخت یک لندکروزر ویژه نموده که به یخچال مجهز شده است.

تویوتا برای ساخت این مدل از نسخه تجاری لندکروزر 70 استفاده نموده و با شرکت‌های Tsusho Corporation و B Medical Systems همکاری داشته تا خودرویی حاصل شود که علاوه بر تجهیز به یخچال، استانداردهای کیفی و ایمنی سازمان بهداشت جهانی را نیز به همراه داشته باشد.

یخچال نصب شده در این خودرو از نوع CF850 مخصوص حمل واکسن و ساخت B Medical Systems بوده که می­‌تواند 400 پکیج واکسن را در محفظه 396 لیتری خود جای دهد و تنها با اتکا بر باتری مستقل خود، تا 16 ساعت روشن بماند. امکان شارژ این باتری در هنگام حرکت خودرو و یا با اتصال به یک منبع خارجی وجود دارد.

بنابر یافته‌­های شرکت تویوتا، 20 درصد از واکسن‌­های ارسال شده به کشورهای درحال توسعه به دلیل عدم وجود امکانات سرمایشی از میان می‌روند. درهرحال به نظر می­‌رسد خودروهایی همچون این تویوتا لندکروزر 78 بتوانند باعث افزایش سرعت واکسیناسیون افراد شوند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران