تولید محدود و مخصوص بازار اروپا

معرفی مرسدس-آام‌گ CLS53 مدل 2022

19 فروردین 1400 19:17

با توجه به شایعاتی مبنی بر خاتمه عرضه مدل CLS در ایالات متحده که از مدتی پیش به گوش می­‌رسید، جای تعجبی ندارد که مرسدس‌بنز CLS مدل 2022 تنها در قالب یک مدل به فروش برسد. البته پایان تولید CLS63 را می­‌توان به دلیل حضور مدل AMG GT کاملاً قابل توجیه دانست، اما مرسدس‌بنز تصمیم دارد برخلاف انتظار علاقمندان، تنها CLS450 4Matic را در ایالات متحده به فروش برساند و فعلاً خبری از مدل پایه یعنی CLS450 دیفرانسیل-عقب یا نسخه پرچمدار AMG CLS 53 نخواهد بود.

قرار شده تنها 300 دستگاه از این مدل خاص تولید شود.اما در قاره اروپا وضع متفاوت است چراکه نه تنها تمامی مدل‌های CLS عرضه خواهد شد، بلکه خودروساز آلمانی قصد دارد یک نسخه تولید محدود از این سدان زیبا را نیز به فروش برساند.

خریداران این مدل امکان انتخاب یکی از دو رنگ خاکستری سلنیتی مگنو یا سفید کشمیری مگنو را برای بدنه این محصول خواهند داشت، ضمن این‌که نوارهایی در بخش جانبی و رینگ‌های 20 اینچی با طرح اختصاصی این مدل، زینت بخش بدنه خواهند بود.

مرسدس‌بنز اقدام به نصب امکانات دو پکیج نایت و نایت II روی این CLS53 نموده که به معنای اضافه شدن مواردی شامل جزئیات تیره برای تزئین بدنه مثل شیشه­‌های دودی خواهد بود.

مرسدس-آام‌گ CLS53 مدل 2022

علاوه‌براین باید به پکیج داینامیک پلاس AMG اشاره کرد که کالیپرهای قرمز رنگ سیستم ترمز، حالت رانندگی Race با قابلیت دریفت و تابش لوگوی نورانی AMG پس از باز شدن درهای جلو را به خودرو اضافه می‌کند. بد نیست بدانید که قرار شده تنها 300 دستگاه از این مدل خاص تولید شود.

در فضای کابین این خودرو هم با مواردی شامل فرمان جدید با روکش چرم ناپا و دوخت قرمز، پوشش دورنگ بخش‌های مختلف و تریم فیبرکربن روبرو هستیم.

مرسدس-آام‌گ CLS53 مدل 2022

این CLS53 تولید محدود از نظر فنی تغییری نداشته و همچنان 429 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. ژنراتور-استارتر هیبرید خفیف که به عنوان نیروی کمکی برای پیشرانه فعالیت می­‌کند هم 21 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور اضافی در اختیار این خودرو قرار خواهد داد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت CLS53 برابر با 4 ثانیه و نیم و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر برساعت اعلام شده که البته در صورت سفارش پکیج AMG Driver این رقم به 270 کیلومتر برساعت افزایش می­‌یابد.

فروش CLS مدل 2022 از همین ماه در اروپا آغاز خواهد شد درحالی‌که مشتریان آمریکایی باید تا اوایل سال آینده میلادی منتظر بمانند.

دیدگاه کاربران