پیشرانه جدید برای نسخه RS

معرفی اشکودا کودیاک فیس‌لیفت مدل 2021

25 فروردین 1400 11:02

با گذشت تقریباً 5 سال از معرفی اشکودا کودیاک و فروش بیش از 600 هزار دستگاه از این مدل در بیش از 60 کشور جهان، اکنون نوبت به نسخه جدیدتر این خودرو رسیده تا به میدان وارد شود.

پیشرانه توربودیزل از اشکودا کودیاک RS حذف شده و جای خود را به پیشرانه 2 لیتری TSI داده که 245 اسب‌بخار قدرت تولید می‌­کند.این کراس‌اور میان­‌سایز که در 4 سایت مختلف و در دو ظرفیت 5 یا 7 نفره تولید می‌­شود، یکی از محصولات موفق برند اهل چک بشمار می‌­آید. بد نیست بدانید نسخه‌­ای از این خودرو با چهره اسپرت و عنوان GT به صورت انحصاری در چین عرضه می­‌شود.

تغییر در طراحی کاپوت و زاویه جلوپنجره، باریک شدن چراغ‌های LED جلو (چیدمان ماتریس به صورت سفارشی) و باله سقفی جدید از مهمترین تغییرات اعمال شده بر بدنه اشکودا کودیاک مدل 2021 است که برخی موارد بر آیرودینامیک آن تاثیرگذار خواهد بود. این مورد شامل رینگ‌های جدید پیشنهادی برای کودیاک نیز می‌­شود که در ابعاد 17 تا 20 اینچ قابل سفارش هستند. در نسخه RS نیز شاهد نصب رینگ‌های 20 اینچی مشکی با طرح جدید هستیم.

در فضای کابین اشکودا کودیاک با نمایشگر مرکزی 9.2 اینچی لمسی، صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی و صندلی­‌های چرمی به همراه ماساژور، گرم‌کن و تنظیم برقی روبرو هستیم که در تریم‌­های پایین‌تر با مواد حاصل از بازیافت سبزیجات یا پارچه روکش می‌شوند. در صورت سفارش مجموعه M Package برای تریم استایل، جنس روکش به ترکیب چرم و پارچه تغییر خواهد کرد.

نورپردازی جدید LED، سیستم صوتی Canton با ده بلندگو و ساب‌ووفر و فرمان دوشاخه از سایر موارد جدید کابین اشکودا کودیاک بشمار می‌­آیند.

همانطور که قبلا در خبرها آمده بود، پیشرانه توربودیزل از اشکودا کودیاک RS حذف شده و جای خود را به پیشرانه 2 لیتری TSI داده که 245 اسب‌بخار قدرت تولید می‌­کند. بد نیست بدانید وزن پیشرانه جدید و جعبه‌دنده 7 سرعته DSG این خودرو نسبت به نمونه­‌های قبلی به ترتیب 60 و 5.2 کیلوگرم سبک­تر شده است.

اشکودا درباره میزان گشتاور تولیدی پیشرانه TSI مطلبی اعلام نکرده اما اگر خروجی 370 نیوتن‌متری همین پیشرانه در اوکتاویا RS را ملاک قرار دهیم، می‌توان نتیجه گرفت که حداکثر گشتاور مدل جدید نسبت به قبل 130 واحد کاهش یافته است.

سه نسخه دیگر از اشکودا کودیاک با پیشرانه 1.5 لیتری TSI به قدرت 150 اسب‌بخار و جعبه‌دنده شش سرعته دستی، 2 لیتری TSI با 190 اسب‌بخار قدرت یا 2 لیتری TDI Evo با 150 یا 200 اسب‌بخار قدرت نیز قابل سفارش هستند. بسته به پیشرانه، خریدار می­‌تواند این خودرو را با جعبه‌دنده 7 سرعته DSG و سامانه چهارچرخ محرک نیز سفارش دهد.

فروش اشکودا کودیاک مدل 2021 از ماه جولای در اروپا آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران