• زيکر 001 محصولي جديد از گروه جيلي
  • زيکر 001 محصولي جديد از گروه جيلي
  • زيکر 001 محصولي جديد از گروه جيلي

قابلیت پیمایش بیشتر در 2023

زیکر 001 ؛ محصولی جدید از گروه جیلی

13 دی 1401 15:08

شرکت زیکر در روز اول ژانویه، مدل ۲۰۲۳ هاچ‌بک الکتریکی ۰۰۱ را در چین عرضه کرد.‌ چهار نسخه با بردهای مختلف ارائه شدند. برد آن‌ها شامل ۵۴۶، ۶۵۶، ۷۴۱ و ۱۰۳۲ کیلومتر است. قیمت این نسخه‌ها نیز در بازه 43,500 تا 55,900 دلار قرار دارد.

زیکر، زیرمجموعه‌ای از شرکت جیلی است که وظیفه ساخت خودروهای الکتریکی لوکس را دارد. انتظار می‌رود که تحویل خودروها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز شود‌.

طراحی زیکر 001

زیکر 001 که با عنوان «نخستین خودروی برقی شوتینگ‌بریک تولید انبوه با پیشرانه برقی» از سوی سازنده معرفی شده، تحت تاثیر کانسپت لینک‌ اند کو Zero شکل گرفته که سال گذشته به نمایش درآمد. ظاهر زیکر ۰۰۱ مدل ۲۰۲۳، مشابه نسخه فعلی آن است و یک فیس‌لیفت محسوب می‌شود.

زیکر 001 محصولی جدید از گروه جیلی

ابعاد این هاچ‌بک پنج در، به 4970/1999/1560 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری ۳۰۰۵ میلی‌متری دارد. سه رنگ جدید نارنجی، آبی و مشکی night برای این خودرو اضافه شده است.

نسخه برتر YOU زیکر ۰۰۱، ویژگی‌های اسپرت اضافی را به صورت اختیاری ارائه می‌دهد که قیمت این پکیج ۵۰۰۰ دلار است. رینگ‌های ۲۲ اینچی چند پره، کالیپرهای شش پیستونی برمبو، دیسک‌های ترمز تهویه‌دار، روکش آلکانتارا کابین و صندلی‌های مسابقه‌ای، اجزای این پکیج هستند.

کابین و امکانات زیکر 001

طراحی فضای داخلی مینیمال است و یک نمایشگر ۸.۸ اینچی برای صفحه کیلومتر و یک صفحه‌نمایش ۱۴‌.۷ اینچی مرکزی درنظر گرفته شده است.

زیکر 001 محصولی جدید از گروه جیلی

صندلی‌ها از چرم ناپا ساخته شده‌اند و با چهار رنگ مشکی کربن، آبی نیتروژنی، خاکستری پلاتینیوم و قهوه‌ای تیتانیوم، ارائه می‌شوند. صندلی‌های جلو، گرم‌کن، تهویه و ماساژور دارند. صندلی‌های عقب به یک نمایشگر ۵.۷ اینچی چندکاره دسترسی دارند.

زیکر ۰۰۱ مدل ۲۰۲۳، به دستیار پیشرفته کمک راننده مجهز شده است. این دستیار امکاناتی مانند تغییرلاین فعال، انحراف در جاده‌های ساختمانی و عبور خودکار از سطح شیب‌دار را ارائه می‌دهد. آزمایش این سیستم از ژانویه ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

زیکر 001 محصولی جدید از گروه جیلی

مشخصات فنی زیکر 001

خروجی نسخه دو موتوره و چهار چرخ محرک این خودرو، به ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۶ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن ۳.۸ ثانیه است. این نسخه، یک باتری لیتیومی سه‌تایی دارد، که ظرفیت آن ۸۶ کیلووات‌ساعت و ۱۰۰ کیلووات‌ساعت بوده و برد آن به ترتیب به ۵۴۶ و ۶۵۶ کیلومتر می‌رسد.

در نسخه تک‌موتوره، ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این نسخه به باتری CATL’s Qilin، سومین نسل باتری‌های CATL’s مجهز شده است و ظرفیت آن‌ها به ۱۰۰ و ۱۴۰ کیلووات‌ساعت می‌رسد. برد این مدل‌ها به ترتیب ۷۴۱ و ۱۰۳۲ کیلومتر است. تمامی مدل‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

زیکر ادعا می‌کند که ۰۰۱ جدید، طولانی‌ترین برد را بین خودروهای الکتریکی جهان، معادل ۱۰۳۲ کیلومتر، ارائه می‌دهد. از این نسخه تنها ۱۰۰۰ دستگاه تولید می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران