شرکت جیلی از یک خودروی چندمنظوره برقی به نام LEVC 380 رونمایی کرده است. عرضه این خودرو در چین از امسال و عرضه در بریتانیا از سال 20262 آغاز میشود.
شرکت تاکسی لندن که در سال 1919 تاسیس شده، از سال 2012 با نام جدید LEVC و به عنوان زیرمجموعهای از گروه جیلی بر ساخت خودروهای برقی و هیبرید EREV تمرکز کرده است. تا دسامبر 2023، این شرکت بیش از 50 درصد تاکسیهای تحت لیسانس در لندن را تامین کرده، ضمن اینکه دو محصول LEVC به اسامی TX و VN5 با طراحی و قطعات مشترک با محصولات ولوو، در بریتانیا و برخی کشورهای آسیا عرضه شده است.
طراحی LEVC L380
مدیریت گروه جیلی از ابتدای سال 2023 تصمیم گرفت که LEVC را به برند جهانی سازنده خودروهای ون و مینی ون تبدیل کند. این مدلها براساس پلتفرم ماژولار SOA تولید خواهد شد، که که نسخه مناسبسازی شده از پلتفرم SEA گروه جیلی برای خودروهای تجاری است. سازنده بر مرکز ثقل پایین و استحکام پیچشی این پلتفرم تاکید دارد.
نخستین ثمره این پلتفرم، یک مینی ون بزرگ هشت نفره به نام L380 است که در جریان نمایشگاه پکن رونمایی شد. البته در تصاویر رسمی، نسخه VIP این خودرو با ظرفیت شش سرنشین به نمایش درآمده است.
ابعاد بدنه این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.316، 1.998، 1.94 و 3.185 متر اعلام شده است.
کابین و امکانات LEVC L380
در کابین نسخه شش نفره LEVC L380، مواردی شامل سقف شیشهای پانوراما به مساحت 2.18 متر مربع، سیستم صوتی یاماها، زیرپایی و زیرآرنجی برای ردیفهای دوم و سوم، نمایشگر برای ردیف دوم و همچنین گرمکن، تهویه و ماساژور صندلیها پیشبینی شده است.
شرکت سازنده اعلام نموده که نام این محصول را از ایرباس A380 برگرفته است. در یکی از تصاویر رونمایی هم میتوان تصویری از این هواپیما را در پشت سر LEVC L380 مشاهده کرد. هنوز ارتباط بین این دو مشخص نیست، اما شاید گروه جیلی قصد دارد LEVC L380 را علاوه بر ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار شرکتهای هواپیمایی نیز قرار دهد یا اینکه بر راحتی سفر با محصول خود تاکید کند.
مشخصات فنی LEVC L380
LEVC L380 در نسخه پایه به یک موتور برقی روی محور جلو با 270 اسببخار قدرت و 343 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است. اما نسخه دوموتوره، 544 اسببخار قدرت و 686 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد. این خودرو را میتوان با مجموعه باتری 116 یا 140 کیلووات ساعت سفارش داد. البته ارقام مربوط به برد حرکتی فعلا اعلام نشده است.
سیستم تعلیق LEVC L380 با اتصالات مکفرسون در جلو و چند-اتصالی پنوماتیک در عقب طراحی شده است.
رقبای LEVC L380
برخلاف اروپا، بازار MPVها در چین بسیار داغ است. L380 باید با بسیاری از مینیونها در بازار رقابت کند؛ رقبایی مانند لی اتو مگا، دنزا D9، ایکس پنگ X9، مکسوس میفا 9 و زیکر 009.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carnewschina.com