سفارشی برای بهترین مشتری

هیوندای توسان L فقط برای چینی‌ها

29 فروردین 1400 16:24

نسل جدید هیوندای توسان از همین اکنون برای سفارش در بازار اروپا و کره‌جنوبی در دسترس است. طبق برنامه‌ریزی‌ها این خودرو به زودی راهی بازار آمریکا هم خواهد شد. چین مقصد بعدی این کراس‌اور آن هم با ویرایش جدید LWB است.

قوای محرکه توربوشارژ 197 اسب‌بخار قدرت فراهم کند. این در حالی است که توسان‌های جهانی با همین پیشرانه 187 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.در حالی که پیش از این نسل قبلی توسان مخصوص بازار چین از نظر طراحی با آنچه در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شد، تفاوت فاحشی داشت، اما نسخه جدید بسیار به آنچه قرار است در بازار آمریکا فروخته شود شباهت دارد.

طول و فاصله محوری نسخه جدید به ترتیب 4670 و 2755 میلی‌متری اعلام شده است. با این حال هیوندای تلاش کرده فضای داخلی توسان فوق را برای بزرگ‌ترین بازار خودرو متفاوت در نظر بگیرد. به همین دلیل است که اینجا یک نمایش بزرگ 10.4 اینچی عمودی مشاهده می‌شود. سیستم عامل مخصوص آن بایدو نسخه 3 است که انبوهی از امکانات را مختص جغرافیای چین عرضه می‌کند. نکته عجیب این خودرو سیستم تهویه مطبوع یک کاناله‌اش است.

هیوندای توسان L مخصوص بازار چین

حتی پیشرانه این خودرو نیز به صورت سفارشی بازطراحی شده است. قوای محرکه توربوشارژ هیوندای توسان L با حجم 1.5 لیتر می‌تواند 197 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. این در حالی است که توسان‌های جهانی با همین پیشرانه 187 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

هیوندای توسان L مخصوص بازار چین

هیوندای قصد ندارد ویرایش هیبریدی توسان را راهی چین کند. این خودرو فقط به صورت FWD محور جلو و با جعبه‌دنده DCT هفته سرعته دوکلاچه فروخته می‌شود. البته کره‌ای اعلام کرده‌‌اند نسخه AWD در برنامه‌های بعدی قرار دارد.

در حالی که این خودرو در بازار آمریکا قیمت پایه 25 هزار دلاری دارد، انتظار نمی‌رود که قیمت نسخه چینی چندان پایین‌تر باشد.

دیدگاه کاربران