بهترین در میان بهترین­‌ها

جایزه طراحی Red Dot برای پول‌استار 2

30 فروردین 1400 13:40

خودروی برقی پول‌استار 2 موفق شده جایزه بین‌المللی و معتبر طراحی Red Dot را از آن خود کند، جایزه‌ای که به زیباترین خودرو اعطاء می­‌شود. جایزه Best of the Best یا « بهترین در میان بهترین­‌ها» که به این خودرو تعلق گرفته، در بالاترین سطح جایزه‌های این مسابقه قرار دارد.

509 ملاک مختلف در طراحی خودروها از جمله نوآوری، قابلیت کاربردی، ماندگاری طرح و ارگونومی طراحی، برای دریافت جایزه Red Dot مورد بررسی قرار می­‌گیرد. کارشناس از کشورهای مختلف جهان به صورت مستقل اقدام به مشاهده و بررسی هریک از خودروهای کاندید دریافت جایزه نموده‌اند. 9 ملاک مختلف در طراحی خودروها از جمله نوآوری، قابلیت کاربردی، ماندگاری طرح و ارگونومی طراحی، برای دریافت جایزه Red Dot  مورد بررسی قرار می­‌گیرد.

تعداد طرح‌های ارسال شده از سوی استودیو­های طراحی و خودروسازان مطرح به این دوره از مسابقه Red Dot، در طول تاریخ 60 ساله برگزاری این رقابت بی­‌نظیر بوده است.

آقای ماکسیمیلیان میسونی که مدیریت طراحی برند پول‌استار را برعهده دارد، معتقد است که هویت مدرن محصولات این برند بر الگوهای متداول تکیه ندارند بگونه­‌ای که زبان طراحی کاملاً تازه‌­ای برای یک بازیگر تازه پدید آمده است.

جایزه طراحی Red Dot پول‌استار 2

خودروی سوئدی پول‌استار 2 که اکنون جایزه Red Dot را به دست آورده، در سال 2020 و به عنوان یک فست‌­بک الکتریکی پرمیوم به جهانیان معرفی شد. فلسفه طراحی برند پول‌استار در کنار توجه به جزئیات، مجموعه‌­ای زیبا را پدید آورده است.

با پیروی از رویه­‌ای که این روزها در صنعت خودروسازی محبوب شده، چراغ‌های عقب پول‌استار 2 هم به صورت نوار سراسری طراحی شده ولی نکته جالب این است که روشنایی 288 واحد LED تشکیل‌دهنده این چراغ، بسته به شرایط تغییر می‌­کند.

جایزه طراحی Red Dot پول‌استار 2

نکته جالب دیگر را می‌­توان تابش لوگوی پول‌استار روی سقف شیشه‌­ای خودرو در بخش بالای سر سرنشینان جلو دانست.

با توجه به اینکه سال گذشته هم پول‌استار توانست جایزه «برند سال» را به دست آورد، دستیابی به دو جایزه در دو سال متوالی آن هم در زمانی که پول‌استار 2 به تازگی وارد بازار خودرو شده، موفقیت بسیار بزرگی برای این برند تازه تاسیس محسوب می‌­شود.

دیدگاه کاربران