کمترین تغییرات ظاهری، بیشترین تغییرات فناوری

لکسوس ES مدل 2022 معرفی شد

30 فروردین 1400 15:55

حق دارید اگر لکسوس ES مدل 2022 فیس‌لیفت را با مدل سال گذشته اشتباه بگیرید. از نظر طراحی داخلی و بیرونی هر دو خودرو شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. اما با این حال تغییرات دیگری هم وجود دارد.

کاملاً مشخص است که ژاپنی‌ها در ویرایش جدید از نظر پیشرفت‌های فناوری به ویژه در قسمت آپشن‌های رفاهی و ایمنی و حتی در بخش قابلیت‌های اسپرت، یک گام جلوتر رفته‌اند.

طراحی لکسوس ES مدل 2022

در قسمت روبرویی ترکیب L شکل و جسورانه‌ای را روی جلوپنجره می‌بینیم. توری مشبک جلوپنجره ES جدید در همه مدل‌ها یکسان است غیر از سری F-Sport که در آن یک جلوپنجره ویژه و سفارشی تعبیه خواهد شد.

چراغ‌های این لکسوس همان چیزی هستند که پیش‌تر در تیزر دو هفته پیش دیده بودیم. با تغییرات در گرافیک رینگ‌ها و در نظر گرفتن دو تریم نقره‌ای و تیره، شاهد چرخ‌های 17 اینچی جذابی هستیم که جایگزین ترکیب دورنگ نقره‌ای و خاکستری قبلی شده‌اند.

یکی از نکات عجیب طراحی داخلی این خودرو بزگ‌تر شدن پدال ترمز آن است. این تغییر چیزی نیست که از یک فیس‌لیفت انتظار داشته باشیم. با همه اینها می‌خواهیم توجه شما را به کنسول مرکزی جلب کنیم. حالا می‌توان یک نمایشگر جذاب را مشاهده کرد. چیزی که به لطف فناوری‌های جدید امکان کنترل بصری اغلب عملکردهای خودرو را فراهم می‌کند. اگرچه هنوز هم آپشن دوست‌داشتنی کنترل حرکتی از راه دور نیز در این سیستم وجود دارد.

تکنولوژی‌های لکسوس ES مدل 2022

صحبت از فناوری شد. لکسوس ES مدل 2022 مجهز به سیستم ایمنی ابداعی شرکت با نام 2.5+ آن هم به صورت استاندارد است. سیستمی که شامل مجموعه‌ای پیشرفته از دوربین‌ها و رادارها به منظور تشخیص موانع جلو، هشدار برخورد و ترمز خودکار می‌شود. هم‌چنین فناوری PCS (سیستم پیش برخورد) می‌تواند وسایل نقلیه و یا حتی عابران پیاده را در نقطه کور در حال حرکت هستند را تشخیص دهد. بخش دیگری از این فناوری پایداری فرمان‌پذیری در حین مانورهای سنگین و ناگهانی است.

مانند همیشه کروز کنترل لکسوس یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های فناورانه آن است. چیزی که به لطف آن می‌توان شاهد افزایش خودکار سرعت برای عبور از خودروهایی که سرعت پایین‌تر دارند، باشیم. بعد از این سبقت هوشمندانه، خودرو دوباره به سرعت استاندارد خود برمی‌گردد. به همین صورت، هوش مصنوعی خودرو می‌تواند به صورت خودکار سرعت را در شکل مشخص از پیچ‌ها کاهش دهد.

لکسوس می‌گوید در بخش سیستم هشدار خروج از لاین، بهبود چشم‌گیری را روی تشخیص خطوط اعمال کرده است.

ويژگی‌های نسخه F اسپرت

نکته مهم‌ درباره نسخه جدید آن است که لکسوس برای اولین‌بار روی مدل 300h هیبریدی، تیپ جوان‌پسند F-Sport را نیز ارائه خواهد داد. البته همانطور که پیش‌بینی می‌شود این نسخه تنها شامل به‌روزرسانی‌های بصری می‌شود. مانند جلوپنجره با توری جدید تیره، بال عقب، رینگ‌های 19 اینچی و البته تزئیات جذاب مشکی در داخل و خارج خودرو.

به طور کلی لکسوس‌های F-Sport با این قصد تولید می‌شوند که مشتری اطمینان حاصل کند خودروی وی با نمونه استاندار تفاوت فاحشی دارد. البته اوضاع به آن بدی که تصور می‌شود، نیست.

لکسوس می‌گوید در تیپ F-Sport که روی مدل بنزینی ES350 اعمال شده، پکیج جدید مدیریت پویا موسوم به DHP را نصب کرده که شامل حالت‌های اسپرت پلاس و سفارشی‌سازی سبک رانندگی هم می‌شود. به گفته شرکت این تغییرات می‌تواند تنظیمات سیستم تعلیق را در 650 حالت مختلف شامل شود؛ از نیروی موثر G گرفته تا سرعت بهینه خودرو، از زاویه فرمان گرفته تا پارامترهای مربوط به عملکرد پیشرانه.

لکسوس هنوز اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی ES مدل 2022 ارائه نکرده است. به نظر می‌رسد انتشار این اطلاعات در کنار قیمت نهایی هم‌زمان با عرضه در نمایندگی‌ها یعنی پاییز امسال رخ خواهد داد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران