فست‌بکی که سدان شد

آئودی A7L انحصاراً برای چین

30 فروردین 1400 17:11

اولین محصول اختصاصی برای چین از سوی جوینت‌ونچور آئودی و سایک، در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. این خودرو آئودی A7L است.

آئودی ضمن تغییر فرم مدل A7 از فست‌بک به سدان، با افزایش فاصله محوری به اندازه 98 میلی‌متر آن را تبدیل به یک نسخه LWB کرده است.خاص‌ترین ویژگی محصول جدید این است که یکی از زیباترین فست‌بک‌های بازار حالا عصر جدیدی را در دنیای سدان‌ها آغاز کرده است. علاوه بر این‌ها، آئودی با توجه به علاقه شدید چینی‌ها به خودروهای لوکسی که فضای پای زیاد دارند، با افزایش فاصله محوری به اندازه 98 میلی‌متر آن را تبدیل به یک نسخه LWB کرده است. این یعنی حالا با یک سدان 4076 میلی‌متری طرف هستیم.

درباره طراحی این خودرو نمی‌توان اظهارنظر چندانی کرد. چراکه شرکت با حفظ اصول گرافیکی مدل قبلی تنها اقدام به کشیده‌تر کردن بدنه کرده است. این پدیده‌ای است که در داخل کابین نیز به چشم می‌خورد. الگوی طراحی داخلی هم‌چنان مانند نسخه استاندارد است. با این تفاوت که در ویرایش جدید صندلی‌های عقب با فاصله بیشتری از ردیف جلو قرار گرفته‌اند.

آئودی می‌گوید در نسخه اولیه موسوم به First Edition که قرار است تنها 1000 دستگاه از آن تولید شود، کلیه آپشن‌ها و تجهیزات A7 را تعبیه خواهد کرد.

آئودی A7L مدل 2022 مخصوص بازار چین

گفته می‌شود آئودی A7L مجهز به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل است که به طور هم‌زمان از توربوشارژ و فناوری هیبریدی ملایم استفاده می‌کند. خروجی این قوای محرکه 335 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور است. همانطور که انتظار می‌رفت قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته دوکلاچه و به صورت 4WD به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

در این خودرو سیستم تعلیق بادی-روغنی به صورت استاندارد تعبیه شده است. از سوی دیگر با حضور سیستم گردش چرخ‌های عقب، فرمان‌پذیری این سدان بزرگ در فضاهای کوچک نیز بهینه‌تر شده است.

آئودی A7L مدل 2022 مخصوص بازار چین

طبیعتاً خودروی جدید تنها در بازار چین عرضه خواهد شد اما اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد تحویل آن به سه ماهه ابتدایی سال 2022 موکول شده است.

آئودی انتظار دارد فروش کلی محصولات خود در چین را تا اواسطه دهه جاری به یک میلیون دستگاه برساند. این در حالی است که آمارها حکایت از فروش 700 هزار دستگاهی طی سال گذشته میلادی دارند. این تنها نسخه LWB آئودی مختص بازار چین نیست. شرکت قصد دارد در آینده ویرایش‌های جدید Q2L و Q5L را نیز در این کشور به فروش برساند. از سوی دیگر باخبر شده‌ایم که عرضه Q2L برقی نسخه E-Tron نیز فقط برای مشتریان چینی خواهد بود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران