هیجان بیشتر برای هاچ‌بک کره‌ای

معرفی کیا K3 GT (سراتو) فیس‌لیفت

1 اردیبهشت 1400 12:11

س از معرفی نسخه سدان از کیا K3 (سراتو) فیس‌­لیفت در کره‌­جنوبی، اکنون نسخه هاچ‌بک این خودرو با نام K3 GT و کمی تغییرات فنی به علاقمندان معرفی شده است.

با توجه به تمامی ویژگی­‌های کیا K3 GT، قیمت پایه 23,600 دلاری تعیین شده در کره‌­جنوبی، برای آن توجیه‌­پذیر به نظر می‌رسد.تغییرات ظاهری کیا K3 GT به همتای سدان خود شبیه است، که یکی از مهمترین موارد آن طرح جدید چراغ‌های LED جلو و عقب است. جزئیات قرمز روی جلوپنجره، دیفیوزر عقب و خروجی دوگانه اگزوز جزء سایر ویژگی‌­های انحصاری این مدل است.

سیستم تعلیق چنداتصالی محور عقب، ضربه­‌گیرهای بیل‌اشتاین در کمک­‌فنرها، تایرهای 4 فصل ساخت میشلین و تقویت سیستم ترمز، تغییرات فنی اعمال شده بر این مدل هستند.

در فضای کابین هم با دو نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی روبرو می­‌شویم که دومی از نوع لمسی است. پدال­‌های تعویض دنده پشت فرمان به همراه روکش آلومینیومی پدال­‌ها و جزئیات قرمز رنگ در نقاط مختلف، به افزایش هیجان این بخش یاری کرده است.

کابین کیا K3 GT فیس‌لیفت

در قلب این هاچ‌بک کره‌­ای، پیشرانه 1.6 لیتری بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر نصب شده که 201 اسب­‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

طراحی نمای عقب کیا K3 GT فیس‌لیفت

با توجه به تمامی ویژگی­‌های کیا K3 GT، قیمت پایه 23,600 دلاری تعیین شده در کره‌­جنوبی، برای آن توجیه‌­پذیر به نظر می­‌رسد.

قرار است کیا K3 GT در کانادا با نام فورته 5 GT به فروش برسد درحالی‌که مشتریان آمریکایی به این مدل دسترسی نخواهند داشت. درواقع تنها نسخه سدان این مدل آن هم با تغییر نام از فورته به K3، به ایالات متحده وارد خواهد شد. پیش از این شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه K3 هاچ‌بک در آمریکا به گوش رسیده بود که البته توسط خودروساز کره‌­ای تکذیب شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران