گام سبک استلانتیس در بازار پیکاپ‌ها

فیس‌لیفت ملایم فیات تورو

5 اردیبهشت 1400 10:37

یکی از اولین محصولات گروه خودرویی استلانتیس، فیس‌لیفت پیکاپ سایز کوچک تورو - Toro - است که تولید آن در برزیل صورت می‌گیرد.

فیات بهینه‌سازی قابل قبولی در بخش طراحی تورو مدل 2022 اعمال کرده است.این خودروی تجاری به صورت انحصاری از سال 2016 برای بازار آمریکای لاتین عرضه می‌شود. نام دیگر این خودرو در برخی از کشورها Ram 1000 است. فیات تورو با طول و عرض 4915 و 1844 میلی‌متر کمی کوچک‌تر از هیوندای سانتاکروز به چشم می‌آید.

فیات بهینه‌سازی قابل قبولی در بخش طراحی تورو مدل 2022 اعمال کرده است. به ویژه در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب. استفاده از چراغ‌های تمام LED (در نسخه فول) برای یک پیکاپ اقتصادی، اقدامی جالب خواهد بود. تغییر محل قرارگیری مه‌شکن و باریک‌تر کردن چراغ‌های اصلی، چهره تورو فیس‌لیفت را جسورانه‌تر نشان می‌دهد. تردیدی نیست که اصلی‌ترین جلوه بصری این فیات نمای جلویی به خصوص جلوپنجره و آن لوگوی بزرگ FIAT است. ایده‌ای که پیش‌تر روی پیکاپ فیات استرادا نیز دیده بودیم.

پیکاپ فیات تورو مدل 2022

رینگ‌های تورو به صورت استاندارد 16 اینچی هستند ولی در نسخه‌های نهایی تا سایز 18 اینچ نیز قابل سفارش خواهند بود.

اگرچه فیات قصد نداشته تغییرات ظاهری این خودرو سنگین و عمیق باشد ولی در داخل کابین تقریباً همه‌چیز را دستخوش تغییر داده است. حضور یک نمایشگر عمودی 10.1 اینچی حس و حال پیکاپ‌های تنومند RAM را القا می‌کند. جای تعجبی ندارد که این سیستم فقط در تیپ‌های نهایی دیده می‌شوند و مدل‌های پایه از نمایشگر 7 و 8.4 اینچی بهره می‌برند. ولی خبر خوب اینجاست که حتی در ویرایش پایه فیات تورو نیز نمایشگر پشت فرمان دیجیتالی است.

پیکاپ فیات تورو مدل 2022

در قسمت قوای محرکه شاهد یک نوآوری تمام‌عیار از سوی فیات هستیم. جایی که یک پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربوشارژ که قابلیت تغذیه با سوخت بنزین و اتانول دارد به چشم می‌خورد. خروجی این قوای محرکه 185 اسب‌بخار قدرت با 270 نیوتن‌متر گشتاور است.

این خودرو برای فروش در بازار برزیل از هم‌اکنون قابل دسترسی است. قیمت پایه آن 21 هزار و نسخه نهایی‌اش 34 هزار و 400 دلار خواهد بود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران