یادآور دوران شکوه پیشرانه‌های 12 سیلندر

خودروی خاص GTO Engineering با الهام از فراری

7 اردیبهشت 1400 14:26

تکنولوژی خودروها با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است و به زودی روزی می‌رسد که خودروهای الکتریکی بر بزرگراه‌های جهان، تسلط پیدا می‌کنند. اما GTO Engineering تصمیم دارد این روند را متوقف کند تا دوران طلایی پیشرانه‌های درون‌سوز را به یاد آوریم. روزهایی که نهایت قدرت در یک خودروی کوپه با پیشرانه 12 سیلندر خلاصه می‌شد. آن‌ها برای این کار، Squalo را معرفی می‌کنند.

یک پیشرانه 4 لیتری quad-cam V12 در سینه Squalo جای گرفته که آن را به محصولی منحصربه‌فرد از GTO Engineering تبدیل می‌کند.پیش‌نمایش این خودرو در نوامبر 2020 توسط GTO Engineering، مستقر در انگلستان، انجام شد. در آن زمان تنها رندرها و مشخصات اولیه، وعده پیشرانه V12 و جزئیات مبهمی درباره‌ی ساخت آن در دسترس بود.

اکنون این پروژه به آخرین رندرهای خود رسیده که خودرو را در مرحله‌ی آخر و آماده‌ تولید، نشان می‌دهد. همچنین یک پیشرانه 4 لیتری quad-cam V12 در سینه آن جای گرفته که Squalo را به محصولی منحصربه‌فرد از GTO Engineering تبدیل می‌کند.

 آن‌ها قصد دارند که Squalo را با وزنی کمتر از 1000 کیلوگرم تولید کنند. برای این‌ کار، از یک شاسی فولادی با استفاده فراوان از آلومینیوم و فیبرکربن کمک می‌گیرند.

خودروی خاص GTO Engineering با الهام از فراری

در زیر بدنه، سیستم تعلیق مدرن و مستقل قرار گرفته که روی رینگ‌های 18 اینچی سفارشی سوار می‌شود. GTO Engineering برای ارائه‌ میزان قدرت آمادگی ندارد؛ اما حتی اگر خبری از قدرت بالا نباشد، با وزن کمی که Squalo دارد، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود‌ و البته تمامی این پروژه با تاثیر زیادی از فراری شکل گرفته است.

خودروی خاص GTO Engineering با الهام از فراری

آقای Mark Lyon، مدیرعامل و بنیانگذار GTO Engineering، می‌گوید که معمولاً قسمت‌های کوچک خودرو بیش‌ترین زمان را می‌برد و اکنون در مرحله‌ای هستند که مدل‌ها و طراحی در انگلستان انجام می‌شود و به زودی همکاران فنی خود را که در زمینه طراحی خارجی، داخلی، چرخ و تایرها با یکدیگر کار می‌کنند را معرفی خواهند کرد‌. او می‌گوید که در تمام سال‌های کار در صنعت خودرو، هرگز مانند حالا از خلاقیت ساخت و طراحی هیجان‌زده نشده است‌‌.

کمپانی موردنظر تضمین کرده که جزئیات بیش‌تری را در ماه‌های آینده منتشر کند و قرار است که اولین تحویل به مشتری از سال 2023 آغاز شود.

دیدگاه کاربران