حمل 140 کیلو با کوچولوی برقی

سیتروئن امی باربر می‌شود

19 اردیبهشت 1400 23:11

خودروهای تجاری سبک و کوچک بازار اروپا، مجهز به پیشرانه دیزلی هستند و مدل‌هایی همچون فولکس‌واگن کدی، رنو کانگو و یا پژو پارتنر، از پرچمداران این کلاس هستند. سیتروئن نیز با مدل برلینگو خود در این کلاس رقابت می‌کند، اما آن‌ها تصمیم به عرضه خودروی تجاری دیگر هم دارند.

نسخه My Ami Cargo برای حمل بسته‌های کوچک و سبک ساخته شده، که حداکثر ظرفیت بار آن 140 کیلوگرم است.سیتروئن My Ami Cargo یک light commercial vehicle) LCV) کاملاً متفاوت است و  همان‌طور که از نامش پیداست، این یک نسخه تجاری از خودرو الکتریکی کوچک امی است.

از نظر فنی، سیتروئن امی خودرویی کامل و پیشرفته نیست؛ بلکه یک چهارچرخ کوچک با وزن تقریبی 425 کیلوگرم است (بدون احتساب باتری‌ها)، که یک بسته باتری لیتیوم یونی 5.5 کیلووات‌ساعتی نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی آن را فراهم می‌کند. نهایت قدرتش 8 اسب‌بخار است. این مقدار حتی از قدرت سیتروئن 2CV اصلی نیز، یک اسب‌بخار کم‌تر است!

شارژ کامل باتری از یک سوکت معمولی، سه ساعت طول می‌کشد و با هر بار شارژ شدن تا 75 کیلومتر را طی می‌کند که به گفته‌ سیتروئن، برای استفاده روزانه در بیش‌تر مناطق شهری ایده‌آل است‌.

سیتروئن امی کارگو باربر برقی

این خودرو الکتریکی زیبا، با طول 2.41، عرض 1.39 و ارتفاع 1.52 متری خود، بسیار مناسب ترددهای شهری است و شعاع چرخش آن تنها 7.2 متر است.

نسخه My Ami Cargo برای حمل بسته‌های کوچک و سبک ساخته شده، که حداکثر ظرفیت بار آن 140 کیلوگرم است و تا 260 لیتر فضای بار در خود جای داده است. البته با احتساب سایر فضاهای داخل کابین، گنجایشش به 400 لیتر نیز می‌رسد.

سیتروئن امی کارگو باربر برقی

تفاوت اصلی میان نسخه معمولی و تجاری امی، عدم وجود صندلی سرنشین است. سیتروئن در این بخش، ماژول هفت‌قسمتی پلی‌پروپیلن را نصب کرده تا توانایی حمل انواع اجسام و اقلام کوچک را داشته باشد. برای تقویت بیش‌تر و تطبیق‌پذیری My Ami Cargo، یک کفی قابل تنظیم دو طرفه نیز نصب شده است. این ساخته سیتروئن دارای یک قفسه کوچک و تقسیم عمودی بین راننده و قسمت بار نیز هست.

قیمت سیتروئن My Ami Cargo از 5 هزار و 600 دلار در فرانسه آغاز می‌شود. لازم به ذکر است نسخه معمولی سیتروئن امی در آمریکا هم حاضر می‌شود؛ اما نمی‌توان آن را خریداری کرد؛ زیرا استلانتیس این خودرو را فقط از طریق خدمات اشتراک‌گذاری و اجاره‌ Free2Move ارائه می‌دهد.

دیدگاه کاربران