تزئینات لوکس برای سدان کره‌ای

معرفی نسخه Le Blanc از هیوندای آزرا

23 اردیبهشت 1400 14:40

هیوندای آزرا که زندگی خود را در اواخر دهه 80 میلادی و به عنوان نمونه تغییر نشان یافته از هیوندای دبونیر آغاز کرد، تا سال 2005 خودروی مستقلی نبود. درواقع چهارمین نسل این خودرو که روی پلتفرم متعلق به هیوندای و مشترک با مدل سوناتا ساخته شد را می­‌توان به طور کامل ساخت خودروساز کره‌­ای دانست.

لقب Le Blanc در انتهای نام این خودرو، معادل کلمه «سفید» در زبان فرانسه بوده و از پوشش سفید رنگ فضای داخلی خبر می­‌دهد.از همان ابتدا قرار بود گرنجور نقش سدان پرچمدار هیوندای را برعهده داشته باشد، جایگاهی که هرچند تاکنون دو مرتبه متزلزل شده اما به هرحال آزرا تاکنون به خوبی از پس انجام آن برآمده است.

نسل ششم آزرا که از اکتبر 2016 پا به عرصه گذاشته و در برخی بازارها به نام گرنجور به فروش می­‌رسد، سه سال پیش دستخوش فیس‌­لیفت میان-دوره‌­ای شد. خودروساز کره‌­ای اکنون نسخه خاصی از آزرا مدل 2021 را برای کره‌­جنوبی مهیا کرده است.

لقب Le Blanc در انتهای نام این خودرو، معادل کلمه «سفید» در زبان فرانسه بوده و از پوشش سفید رنگ فضای داخلی خبر می­‌دهد. تزئین بخش اعظم کابین هیوندای آزرا مدل 2021 با رنگ سفید، نمایی به این فضا بخشیده که بیشتر از محصولات جنسیس انتظار می‌­رود نه از خودرویی ساخت برند هیوندای، اما به هرحال خودروساز کره‌­ای با این اقدام سعی کرده جایگاه آزرا را در نظر خریداران ارتقاء دهد.

نسخه Le Blanc از هیوندای آزرا

برای سال 2021، بروزرسانی‌های دیگری نیز برای آزرا ارائه شده که شامل امکانات ایمنی و سامانه‌­های دستیار راننده و همچنین ترکیب رنگ جدید مشکی و بژ برای کابین است.

بد نیست بدانید امکان سفارش قطعات ظاهری N Performance هم برای هیوندای آزرا فراهم شده که مواردی مثل رینگ‌های 19 اینچی سبک­ وزن، دیسک ترمزهای بزرگتر به همراه کالیپر آلومینیومی قرمز و سیستم تعلیق اسپرت را شامل می­‌شود.

قرار است نسل جدید هیوندای آزرا سال آینده میلادی معرفی شود، خودرویی که برای نخستین بار در تاریخ این سدان کره‌ای، ابعادی بزرگتر از 5 متر خواهد داشت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران