عضو جدید خانواده N Line

هیوندای سوناتا 2021 کمی اسپرت‌تر

3 مهر 1399 09:24

نسل جدید هیوندای سوناتا که سال پیش رونمایی شد، ابتدا در بازار بومی کره‌جنوبی و سپس در بازار آمریکای شمالی به دست مشتریانش رسید. با این تفاوت که وقتی این خودرو در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد، مدیران هیوندای وعده عرضه زودهنگام نسخه N Line را نیز مطرح کرده بودند. وعده شرکت اگرچه کمی دیرتر از انتظار ولی سرانجام عملی شد. چراکه هیوندای سوناتا N Line با مدل 2021 معرفی شده است.

در تغییراتی ملایم، سوناتا N Line کمی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.اگر در تلاش برای تشخیص تفاوت‌ها بین دو مدل استاندارد و N هستید، بدانید که در این زمینه تنها نخواهید بود. طراحی نسل جدید هیوندای سوناتا از ابتدا نیز به دلیل وجود انحنای گسترده، زبانی اسپرت داشت. با این حال در تغییراتی ملایم، سوناتای جدید شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و منافذ مستطیلی در جلوپنجره هستند.

در کناره‌ها، این رکاب‌های بیرون‌آمده و ارتفاع پایین‌تر خودرو به چشم می‌آید. البته رینگ‌های جدید 19 اینچی با طراحی پره‌های پیچیده خودنمایی می‌کند. اگزوزهای دوبل در دو طرف اسپویلر تمام فضای قسمت زیرین خودرو را پر کرده‌اند. فرمت خاص طراحی چراغ عقب هم‌چنان بدون تغییر مانده ولی به نظر می‌رسد که در ویرایش N کمی تیره‌تر شده‌اند.

هیوندای سوناتا N Line مدل 2021

داخل کابین نیز تغییرات محدودی اعمال شده است. تریم کروم تیره در کنار دوخت با کنتراست قرمز در سرتاسر اتاق دیده می‌شود. آنچه از تصاویر برمی‌آید، اسپرت‌تر شدن صندلی‌ها و فرمان است. البته لوگوی N Line در بخش‌های از کابین نیز به چشم می‌خورد.

نکته عجیب بعد از تمام این مسائل، بحث مشخصات فنی  است که هنوز به صورت رسمی از سوی هیوندای تایید نشده است. با این حال سال گذشته شرکت اعلام کرده بود که نسخه بهینه‌شده‌ای از پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 275 اسب‌بخار را تدارک دیده است. البته از گوشه و کنار خبر می‌رسد که سوناتای جدید قدرتی حدود 290 اسب‌بخار پیدا کرده است.

دیدگاه کاربران