خرید خودروهای ارزانقیمت همچون باجاج Qute میتواند بسیار وسوسهبرانگیز باشد، اما آیا واقعا مالکیت چنین خودروهایی ارزش پول پرداختی را دارد؟ متاسفانه در اغلب موارد، پاسخ منفی است.
”پیشرانه 216 سیسی این خودرو تنها 10.835 اسببخار قدرت و 18.9 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.“نخست اینکه براساس قوانین بسیاری از کشورها، این خودرو در رده موتورسیکلتهای چهارچرخ جای میگیرد که البته با توجه به حجم پیشرانه که تنها برابر با 216 سیسی است و سیستم انتقال قدرت سکوئنشال که با وجود پدال کلاچ عملکردی مشابه با موتورسیکلت ارائه میکند، ردهبندی کاملاً درستی به نظر میرسد.
محدودیت دیگری که بر سر راه خریداران محصول باجاج قرار دارد، عدم اجازه تردد این وسیله نقلیه کوچک در بزرگراههاست. البته به نظر میرسد درصورتیکه چنین اجازهای وجود داشته باشد هم استفاده از آن چندان عاقلانه نخواهد بود.
پیشرانه 216 سیسی این خودرو تنها 10.835 اسببخار قدرت و 18.9 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند به همین دلیل حداکثر سرعت Qute روی رقم 70 کیلومتر برساعت محدود شده است.
با توجه به تعیین رقم 120 کیلومتر برساعت به عنوان محدوده حداکثر سرعت مجاز در بزرگراههای بسیاری از کشورها و البته عدم بهرهگیری باجاج Qute از فناوریهای ایمنی، منع این خودروی کوچک از حرکت در بزرگراه اقدام کاملاً درستی بوده است.
براساس نظرات رانندهها حرکت با این خودرو در خیابانهای عادی هم حس چندان خوشایندی نداشته و پیام عدم پایداری را به راننده منتقل میکند، البته گویا در ترافیک شهرهای شلوغ و مسیرهایی که حداکثر سرعت به رقم 60 کیلومتر برساعت محدود شده، عملکرد این خودرو چندان بد نیست و باجاج Qute میتواند از پس انجام وظایف خود برآید.
هرچند قیمت 5300 دلاری تعیین شده برای Qute ارزان به نظر میرسد، اما باید توجه داشت که در بازار خودروهای دستدوم گزینههای بهتری وجود دارد، مثلاً در کشور آفریقای جنوبی با همین رقم میتوان فوکسواگن پولو یا هیوندای i10 تهیه کرد که تقریباً در اکثر جهات به این موتورسیکلت چهارچرخ برتری دارند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com