• موتورسيکلت دوگانه‌سوز باجاج فريدم
  • موتورسيکلت دوگانه‌سوز باجاج فريدم

نخستین موتورسیکلت دوگانه‌سوز جهان

معرفی باجاج فریدم

23 تیر 1403 12:18

باجاج فریدم - Freedom - مدل 2024 به عنوان نخستین موتورسیکلت سازگار با سوخت CNG، در هند معرفی شده است.

مشخصات فنی باجاج فریدم

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، باجاج فریدم علاوه بر باک بنزین، به مخزن گاز مایع فشرده یا همان CNG هم مجهز است. مخزن 2 کیلوگرمی CNG  در زیر صندلی قرار گرفته است، درحالی‌که مخزن بنزین، فقط 2 لیتر حجم دارد.

پیشرانه این موتورسیکلت با حجم 124.58 سی‌سی و 9.5 اسب‌­بخار قدرت و 9.7 نیوتن‌متر گشتاور در دورشمار به ترتیب 8 و 5 هزار، می‌­تواند از هر دو مخزن مذکور استفاده کند.

انتخاب بین سوخت بنزین و CNG با فشردن یک دکمه روی دسته سمت چپ، ممکن خواهد شد. بنابر اعلام باجاج، فریدم می‌­تواند با استفاده از گاز مایع 200 کیلومتر و با استفاده از بنزین، 130 کیلومتر مسافت را طی کند. البته حداکثر سرعت باجاج فریدم در دو حالت گازسوز و بنزین به 90.5 و 93.4 کیلومتر برساعت محدود شده است.

طراحی باجاج فریدم

طراحی کشیده صندلی راکب در باجاج فریدم، در نگاه اول بسیار عجیب به نظر می­‌رسد اما توجه داشته باشید که این محصول برای عرضه در بازار هند طراحی شده است، که از نظر مسائل اقتصادی و جمعیت در شرایط خاصی به سر می‌برد.بدنه این موتورسیکلت دوگانه‌سوز بر رینگ‌های 17 و 16 اینچی استوار شده، که ترکیبی غیرمعمول است.

ترمزهای کاسه‌­ای جلو و عقب و سیستم تعلیق با دو شاخه تلسکوپیک در جلو و فنر تکی در عقب، از دیگر ویژگی‌های باجاج فریدم به شمار می­‌آید.

قیمت باجاج فریدم

باجاج فریدم با قیمت 110 هزار روپیه معادل با 1,316 دلار در هند به فروش می‌رسد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران