فیس‌لیفت سدان پرچمدار کره‌ای

انتشار تصاویر کابین کیا K9 مدل 2022

13 خرداد 1400 08:37

هنگامی که نوبت خرید یک سدان بزرگ کره‌­ای برسد، مشتریان با گزینه­‌های زیادی روبرو نیستند. غیر از محصولات جنسیس، هیوندای گرنجور که از سال 2022 به جمع سدان‌های بزرگتر از 5 متر وارد خواهد شد و البته کیا K9، تنها گزینه­‌های موجود خواهند بود.

خودروسازان کره‌­ای با هدف عقب نماندن از رقبای آلمانی، عمر فیس‌­لیفت و حتی تغییر نسل محصولات خود را کاهش داده‌اند.کیا K9 تنها از سه سال پیش در بازار حضور دارد، اما خودروسازان کره‌­ای با هدف عقب نماندن از رقبای آلمانی، عمر فیس‌­لیفت و حتی تغییر نسل محصولات خود را کاهش داده‌­اند. این سدان بزرگ در بازار وطن خود یعنی کره­ جنوبی وارد فیس‌­لیفت میان­‌دوره­‌ای شده است. تصاویر بدنه این خودرو چند هفته پیش انتشار یافت ولی اکنون قرار است با طراحی کابین کیا K9 آشنا شویم.

کابین و امکانات کیا K9

نمایشگر 14.5 اینچی اطلاعات سرگرمی جانشین نمونه 12.3 اینچی قبلی شده و مشابه با همین قطعه در محصولات جنسیس است.

ویژگی مشترک دیگر میان این خودرو با محصولات جنسیس و هیوندای، سامانه شناخت اثر انگشت است که برخی امکانات کیا K9 همچون موقعیت صندلی، تنظیمات سیستم تهویه، آینه­‌های جانبی و صفحه پشت آمپر دیجیتال را به صورت خودکار و مطابق با سلیقه راننده، شخصی­‌سازی می­‌کند. با پرداخت مبلغ بیشتر از طریق نرم­‌افزار سیستم مدیریت خودرو، به امکانات این سامانه اضافه می­‌شود.

علاوه‌براین، سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به قابلیت دریافت بروزرسانی هم مجهز شده که عملکرد نمایشگر هداپ را نیز تحت پوشش خواهد داشت.

کیا K9 مدل 2022

از طریق اپلیکیشن تلفن­ همراه، مالک خودرو می­‌تواند از راه دور درهای خودرو را باز، پیشرانه را روشن و محیط اطراف خودرو را مشاهده کند.

مجموعه کاملی از سامانه­‌های ایمنی و دستیار راننده برای سدان پرچمدار کیا درنظر گرفته شده که از میان آن‌ها می­توان به تعویض دنده براساس اطلاعات دریافت شده از رادارها و دوربین‌­ها اشاره کرد.

برای کاهش سروصدای ورودی به کابین، کیا از مواد عایق صوتی جدید از جمله شیشه­‌های عایق صدا استفاده کرده است.

تریم چوبی جدید، پوشش چرم باکیفیت و طراحی صندلی راننده به سبک Ergo Motion با قابلیت تامین حداکثر راحتی و همچنین صندلی VIP برای سرنشین عقب سمت راست، از مهمترین ویژگی­‌های فضای داخلی کیا K9 است.

کیا K9 مدل 2022

طراحی بدنه کیا K9

فعلاً تنها دو تصویر رسمی منتشر شده که تغییر در طراحی چراغ‌های جلو، ابعاد بزرگتر جلوپنجره به همراه اجزای V شکل کرومی و طراحی جدید سپر جلو و ورودی­‌های هوا در دو طرف آن را به نمایش می‌­گذارد.

در نمای عقب هم شاهد چراغ سرتاسری LED و تغییر مکان نشان‌های خودرو از بالای در صندوق به بخش پایینی آن هستیم. نشان 4X در این بخش هم می‌تواند نشانگر نصب سامانه چهار چرخ محرک در این سدان بزرگ باشد.

رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی با طرح جدید، یکی دیگر از تغییرات مهم کیا K9 بوده ضمن ­این‌که انتظار داریم فضای کابین این مدل هم با تغییرات زیادی مواجه باشد.

کیا K9 فیس‌لیفت مدل 2022

قیمت و برنامه عرضه کیا K9

فروش K9 از سوم ژوئن (13 خرداد) و با قیمتی در حدود 51 هزار دلار برای تریم پایه و 68و300 دلار برای کامل‌ترین نسخه، در کشور کره‌­جنوبی آغاز خواهد شد.

با توجه به تغییراتی که شرکت کیا در نام محصولات جدید خود اعمال کرده، باید منتظر ماند و دید که آیا سایر اسامی K9  یعنی K900 و کوریس (Quoris) نیز همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد یا خیر.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران