پوششی زیبا برای SLK

ملاقات با مرسدس گالوینگ ارزان

3 خرداد 1400 01:23

مرسدس 300 SL که در دهه 50 میلادی عرضه می‌­شد، بدون شک یکی از خودروهای کلاسیک ماندگار و حتی افسانه­‌ای است. این خودرو براساس دانش کسب شده از مسابقات و روی شاسی پیشرفته فضایی ساخته شده و از سیستم تزریق سوخت بهره می­‌برد. اما یکی از ویژگی­‌هایی که این خودرو را از سایرین متمایز ساخته، شکل خاص باز شدن درهای آن بوده که به گالوینگ معروف شده است.

این خودرو یک گالوینگ اصیل نیست و براساس مرسدس SLK32 AMG مدل 2001 شکل گرفته است.نمونه­‌های باقیمانده از مجموع 1400 دستگاه مرسدس گالوینگ، این روزها با ارقام گزاف معامله می‌­شوند. این خودروهای نایاب که از آلومینیوم در ساخت بدنه آن‌ها استفاده شده است، گاهی با قیمت بیش از 5 میلیون دلار به فروش می‌رسند درحالی‌که قیمت مدل‌های عادی با بدنه استیل و قطعات آلومینیومی، زیر یک میلیون دلار نیست.

اما در این مطلب قصد داریم شما را با نمونه­‌ای از مرسدس گالوینگ آشنا کنیم که بسیار ارزان‌تر از سایر نمونه‌­ها بوده و قیمتی در حدود 130 هزار دلار دارد.

اما بگذارید همین ابتدا خیال شما را راحت کنیم چراکه این خودرو یک گالوینگ اصیل نیست و براساس مرسدس SLK32 AMG مدل 2001 شکل گرفته است. شرکت Crossley & Webb که در شهر کیپ تاون - پایتخت آفریقای جنوبی - به فعالیت مشغول است، این خودروی نقره‌­ای را با قیمت 128,435 دلار به بازار عرضه کرده است.

تبدیل مرسدس بنز SLK به نسخه گالوینگ

براساس اعلام شرکت سازنده، بدنه آلومینیومی این خودرو پس از اسکن 3بعدی نمونه ­اصلی به وسیله دست و در طی 5 سال ساخته شده است.

نمای جانبی این خودرو چیزی از هویت آن آشکار نمی­‌کند ولی با نگاه به جلو و عقب بدنه می­‌توان دریافت که گویا اشکالی در کار است. مهمترین عوامل در انتقال این احساس به بیننده را باید ارتفاع بیشتر SLK و فرم گوشه­‌دار بدنه آن دانست که روی ظاهر این گالوینگ نه­ چندان اصیل تاثیر گذاشته است.

پیشرانه SLK بدون تغییر باقیمانده بدین معنا که این پیشرانه 6 سیلندر مجهز به سوپرشارژر، 349 اسب­‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. البته براساس گفته شرکت اهل آفریقای جنوبی، وزن این گالوینگ نسبت به SLK تقریباً 400 کیلوگرم کاهش یافته، که قاعدتاً باید باعث کاهش رقم شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نسبت به رقم 5 ثانیه‌­ای SLK شده باشد.

تبدیل مرسدس بنز SLK به نسخه گالوینگ

در این میان باید به مسئله‌­ای مهم اشاره کرده و آن چیزی نیست جزء لذت رانندگی کم SLK مخصوصاً در جاده‌­های پر پیچ و خم و فرمانپ‌ذیری نامناسب آن که البته می­‌تواند برای بازآفرینی حس و حال رانندگی با خودروی مربوط به دهه 50 مناسب باشد.

به هرحال شخصی که اقدام به خریداری این خودرو می‌کند، مطمئناً از طرفداران پروپا قرص مرسدس گالوینگ است، که توانایی مالی لازم برای خرید مدل اصلی را ندارد.

دیدگاه کاربران