برای تزریق هیجان به یک خودروی سدان کلاسیک همچون رنو دوفین باید چه کرد؟ تعداد پاسخهای این پرسش میتواند مساوی با جمعیت جهان باشد، اما متخصصان AutotopiaLA بهترین راه برای انجام این امر را افزایش عرض بدنه و نصب یک پیشرانه VR6 در این خودرو تشخیص دادهاند.
”صدای خروجی از اگزوزهای آن، سوپراسپرتهای مدرن را در نظر تداعی میکند.“نتیجه کار به خودروی منحصربهفرد و جالبی ختم شده که از نظر ظاهری به خودروهای کلاسیک مسابقات رالی شباهت دارد، اما صدای خروجی از اگزوزهای آن، سوپراسپرتهای مدرن را در نظر تداعی میکند.
این رنو دوفین که برای مدتها به حال خود رها شده بود، از یک مرکز خودروهای اوراقی و با هدف بازسازی و نصب پیشرانه VR6 روی آن، خریداری شد.
برای این امر، ابتدا یک شاسی جدید و فریم لولهای برای آن ساخته شد و زیر پوسته رنو دوفین قرار گرفت. سپس یک پیشرانه 2.8 لیتری VR6 که تا آن زمان در سینه یک گلف GTI نسل چهار قرار داشت، به همراه جعبهدنده شش سرعته دستی در این دوفین خوششانس نصب شد.
یک دیفرانسیل لغزش محدود هم برای بهبود عملکرد خودرو در هنگام ورود به پیچ و خم جاده و همچنین کمک به انجام حرکات نمایشی، به سیستم انتقال قدرت افزوده شد.
یکی از نکات جالب توجه درباره این خودرو، این است که تمام کارهای بازسازی و تقویت، از سیستم تعلیق منحصربهفرد آن گرفته تا رنگ بدنه، همگی توسط یک مجموعه واحد طراحی و انجام شده است.
از آنجا که رنو دوفین در آمریکا خودروی چندان شناخته شدهای نیست، مشاهده یک نمونه بازسازی شده از آن در این کشور میتواند بسیار هیجانانگیز باشد. با توجه به تغییرات اعمال شده بر بدنه این رنوی کلاسیک و صدای اگزوز آن، میتوان واکنش عابران پیاده و رانندگان سایر خودروهای شهر لسآنجلس نسبت به این خودرو را پیشبینی کرد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com