مشخصات فنی این آلمانی بسیار شبیه به مدل قدرتمند مرسدس GTC است.

عضو جدید خانواده AMG-GT آمد: یک S یک دنیا هیجان

27 اردیبهشت 1397 21:00

با قطعی‌شدن عرضه GTS رودستر حالا مرسدس مدل جدیدی به خانواده بزرگ محصولات AMG GT اضافه کرده است. این مدل در جایگاهی بین نسخه استاندارد GT رودستر و نسخه GTC قرار می‌گیرد و اواخر 2018 به بازار آمریکا می‌رود.

با بررسی این اعداد، می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد فنی GTS بیشتر شبیه GTC خواهد بود. برای مثال مدل رودستر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتربرساعت به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد که تنها 0.1 ثانیه کندتر از GTC است. حداکثر سرعت GTS نیز 309 کیلومتربرساعت است که بازم هم در مقایسه با سرعت 315 کیلومتربرساعت GTC تفاوت اندکی دارد.همانند دیگر اعضای خانواده AMG GT، این رودستر جدید نیز از پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر نیرو می‌گیرد و به‌لطف بهبودهای انجام شده، توان تولید 515 اسب‌بخار قدرت و 670 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. برای مقایسه بهتر باید بدانید که GT رودستر 469 اسب‌بخار وGTC  نیز 550 اسب‌بخار را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. در تمامی این مدل‌ها از جعبه‌دنده 7سرعته دوکلاچه استفاده می‌شود.

اما در بخش امکانات، مدل GTS رودستر به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده تا عملکرد بهتری داشته باشد. قفل دیفرانسیل عقب به صورت الکترونیکی فعال خواهد شد. همچنین 5 حالت مختلف برای رانندگی قابل انتخاب است که هرکدام تغییراتی در واکنش سیستم فرمان، پاسخگویی پدال گاز و رفتار جعبه‌دنده ایجاد می‌کند.

 

به‌عنوان یک گزینه اضافی، ترمز های سرامیکی برای پاسخگویی بهتر به افزایش وزن خودرو (ناشی از سیستم سقف بازشو) قابل سفارش خواهد بود. برای تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر با این خودرو، پکیج سفارشی دیگری قابل انتخاب است که دو حالت رانندگی M و Race دارد و قدرت بیشتری در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه‌بر همه این‌ها، فرمان از پوشش میکروفایبر بهره گرفته و برای کابین نیز از نورپردازی زرد استفاده شده است.

 

GTS در ظاهر با دیگر مدل‌های رودستر سری GT تفاوت‌های چندانی ندارد. یک راه برای شناسایی این مدل از بقیه، مجموعه قطعات کرومی است که به صورت فابریک روی نقاطی از این خودرو قرار گرفته. مشتریانی که به‌دنبال ظاهر متفاوت‌تری برای خودروی‌شان هستند نیز می‌توانند قطعات خارجی فیبرکربن را برای خودروی خود سفارش دهند یا از پکیج Night استفاده کنند که دارای قطعات مشکی‌رنگ براق روی بدنه خودروست.

 

فضای کابین GTS رودستر نیز به دیگر اعضای خانواده AMG GT شباهت دارد اما مرسدس برای مشتریان این خودرو، صندلی‌های سفارشی AMG به همراه سیستم گرمایش پشت‌سری صندلی‌ها (در هنگام باز بودن سقف) نیز درنظر گرفته است. مجموعه قطعات کرومی برای GTS رودستر، استاندارد است ولی خریداران در صورت تمایل می‌توانند قطعات مشکی‌رنگ براق یا فیبرکربنی را هم سفارش دهند.

 

دیدگاه کاربران