چهره‌ای تازه برای ارزان‌ترین کراس‌اور MG

رووی RX3 PRO مدل 2021

11 خرداد 1400 12:10

کوچکترین کراس‌اور خانواده رووی (Roewe) محصولی بنام RX3 است که پلتفرم مشترکی با ام‌جی ZS دارد و مهندسان سایک (SAIC) فقط ظاهر و کابینش را دوباره طراحی کرده‌اند.

RX3 PRO اولین فیس‌لیفتی است که برای کوچک‌ترین کراس‌اور سایک، معرفی شده.رووی RX3 در سال 2017 و برای اولین‌بار به بازار چین معرفی شده بود و سه سال روی خط تولید سایک باقی ماند تا اینکه برای 2021، اولین فیس‌لیفتش را هم تجربه کرد؛ فیس‌لیفتی که البته با تغییر اسم خودرو هم همراه بود چراکه چینی‌ها آنرا RX3 PRO نامیده‌اند. این تغییر نام، یعنی اینکه به موازات نسخه معمولی RX3، سایک می‌خواهد RX3 پرو را هم در بازار چین بفروشد.

برای رووی RX3 پرو، علاوه بر تغییر چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و جلوپنجره خودرو هم مجددا طراحی شده. همچنین رنگ نارنجی نیز برای اولین‌بار برای مشتریان RX3 قابل سفارش شده است. تغییر ظاهری خودرو، دلیلی برای ایجاد تغییرات محسوسی در ابعاد بدنه نیست و رووی RX3 PRO با 4.4 متر طول و 2.6 متر فاصله محوری، همچنان در سگمنت کراس‌اورهای کوچک، جای می‌گیرد.

سایک برای این نسخه فیس‌لیفت، چیدمان و طراحی کابین را دست نزده اما فرمان خودرو را تغییر داده که بسیار لوکس‌تر و زیباتر از فرمان RX3 معمولی است. اگر به تریم کابین دقت کنید، متوجه می‌شوید که سراسر کابین را با رنگ مشکی پوشانده‌اند اما در عین حال، قسمت‌هایی از داشبورد، رودری‌ها و حتی دوخت چرم صندلی‌ها را با رنگ نارنجی، تزیین کرده‌اند.

آنطور که سایک گفته، آپشن‌هایی مانند تهویه اتومات با فیلتر ذرات آلاینده PM2.5، کیلس استارتر، سنسور باران و چراغ بدرقه بصورت استاندارد هستند. موارد دیگری مانند کنترل پایداری نسل نهم (ساخت بوش)، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل ترمزها در پیچ (CBC)، سنسور باد تایر (TPMS)، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور عقب و دوربین عقب نیز فقط در تیپ‌های گران‌تر این خودرو، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

رووی RX3 PRO از همان موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری بهره می‌برد که قبلا هم در دل RX3 معمولی نصب شده بود. فراموش نکنیم که سایک می‌خواست موتور 1.3 لیتری توربوشارژ هم برای این کراس‌اور چینی معرفی کند اما تا به امروز، به قولش وفا نکرده است.

موتور 1.6 لیتری RX3 PRO حدود 125 اسب بخار و 158 نیوتن متر را تحویل‌تان می‌دهد و می‌توانید یا گیربکس 5 دنده دستی یا گیربکس CVT را برای آن سفارش دهید. مصرف سوخت خودرو با هردو گیربکس، تقریبا یکسان و معادل 6.3 لیتر اعلام شده است که با توجه به باک 48 لیتری و وزن 1.3 تُنی این خودرو، عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد.

رووی RX3 PRO در مدل 2021 تنها 6000 یوآن گران‌تر از نسخه معمولی RX3 بوده طوریکه حدود 76 تا 97 هزار یوآن قیمتگذاری شده است؛ یعنی تقریبا 12 تا 15 هزار دلار. با صرف‌نظر از ام‌جی ZS که دقیقا هم‌قیمت این خودروست، کراس‌اورهای کوچک دیگری مانند چانگان CS35 پلاس، ترامپچی GS3 و چری تیگو 5x را باید رقیبان مهم رووی RX3 PRO بدانیم.

دیدگاه کاربران