هیجان بیشتر با سوپرشارژر و چیزهای اضافه

حمله HKS به تویوتا GR86

19 خرداد 1400 20:10

فقط کمی زمان نیاز بود تا ببینیم تیونرها چطور سراغ مدل جدید تویوتا GR86 می‌روند. به نظر می‌رسد که شرکت کهنه‌کار HKS در این زمینه سریع‌تر از سایرین وارد عمل شده است.

نصب سوپرشارژر، تغییر در سیستم اگزوز و فنربندی و استفاده از تایرهای جدید، باعث بهبود ویژگی‌های اسپرت تویوتا GR86 شده است.اولین و برجسته‌ترین تغییر در خودروی فوق نصب سوپرشارژرهای GT2 است. مکانیزمی که به خوبی توانسته با مجموعه تغییرات ظاهری و باطنی آن همانگ باشد.  تویوتا GR86 جدید نسبت به نسل قبلی خود قدرت بیشتری تولید می‌کند. با این حال جای تعجبی ندارد اگر بگوییم چه اتفاق با نسخه سوپرشارژ آن رخ خواهد داد. اما خبر بد این اینجاست که تیونر هنوز اطلاعات دقیقی از میزان قدرت خروجی آن منتشر نکرده است.

HKS از سیستم معروف اگزوزهای خود موسوم به SPEC-L II هم روی این خودروی اسپرت بهره گرفته تا تنفس پیشرانه به بهترین روش ممکن صورت بگیرد. اتصالات لوله‌های تیتانیومی اگزوز فقط 0.5 میلی‌‌متر ضخامت دارد که برای به حداکثر رساندن در صرفه‌جویی در وزن موثر به نظر می‌رسند. تردیدی نیست که اگر بحث تنفس خودرو به خوبی تنظیم شود روی افزایش قدرت آن نیز تاثیرگذار است.

تویوتا GR86 با تیونینگ HKS

علاوه‌بر تغییرات فوق، این محصول با فنربندی جذاب Hipermax S به‌روزرسانی شده تا به ادعای شرکتی یکی از برترین سیستم‌های تعلیق را به نمایش بگذارد. همچنین استفاده از تایرهای هنرمندانه یوکوهاما Advan GT عملکرد میدانی تویوتا GR86 را به طرزی ترسناک افزایش می‌دهد. دست آخر شاهد آن هستیم که HKS کیت بدنه سفارشی خود شامل اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی، بال عقب و باله‌های جی‌تی بهینه‌سازی کرده است.

باید کمی دیگر صبر کرد و دید که نسخه نهایی این خودرو چه اعداد و ارقامی را ثبت خواهد کرد.

دیدگاه کاربران