معرفی فیس جدید با تغییر مشخصات فنی

مکسوس EUNIQ6 با مدل پلاگین هیبرید آمد

22 خرداد 1400 16:32

همانطور که می‌دانید، شرکت مکسوس (Maxus) اعلام کرده است که از سال 2020 به بعد، تمامی خودروهای انرژی جدید خودش را با نام جدید ایی‌یونیک (EUNIQ) به بازار چین عرضه می‌کند. در بازار چین، خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی را خودروهای انرژی جدید یا NEV می‌گویند.

EUNIQ6 هم مدل تمام برقی دارد و هم مدل پلاگین هیبریدی.اما اولین خودرویی که با این شیوه نام‌گذاری جدید، معرفی شد، نسخه تمام برقی ون مکسوس G50 است که قبلا EG50 نام داشت ولی حالا آنرا با نام EUNIQ5 می‌شناسیم. سایک (SAIC) همچنین در تلاش است تا نخستین ون تولیدانبوه جهان با سوخت هیدروژنی را با نام EUNIQ7 را هم به بازار بفرستد؛ ونی که برپایه مکسوس G20 ساخته شده و قرار است تا پایان سال 2021 فروش آن آغاز شود.

اما نه فقط در کلاس ون‌ها، بلکه در کلاس کراس‌اورها هم مکسوس دست به کار شده و در حال تولید و ساخت محصولاتی جدید است. اولین کراس‌اوری که این شرکت با نام ایی‌یونیک معرفی کرده، نسخه تمام برقی مکسوس D60 است؛ همان خودرویی که قبلا D60e نامیده می‌شد ولی حالا باید آنرا EUNIQ6 صدا کنیم.

طرفداران سایک، خوب می‌دانند که کراس‌اور سایز متوسط مکسوس D60 در سال 2019 به خط تولید آمد ولی اولین حضورش در خیابان‌های چین را با مدل 2020 تجربه کرد. بعد از گذشت یکسال از تولید D60، مکسوس خبر داد که تولید نسخه تمام برقی آنرا با نام D60e شروع کرده ولی اندکی قبل از عرضه نهایی‌اش به بازار، مکسوس غافلگیرمان کرد و نامش را به EUNIQ6 تغییر داد.

مدل تمام برقی

مکسوس ایی‌یونیک 6 که در اواسط سال 2020 به بازار چین عرضه شده است، موتوری برقی با قدرت تقریبی 177 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن متر دارد و می‌تواند این کراس‌اور پنج‌نفره را به حداکثر سرعت 170 کیلومتر برساعت برساند.

مشتریان برای این خودرو برقی می‌توانند دو پکیج باتری مختلف را سفارش دهند. اولین پکیج از نوع 52.5 کیلووات‌ساعت است که به شما اجازه می‌دهد تا 350 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کنید. زمان شارژ باتری‌ها در این پکیج (با ولتاژ خانگی) حدود 9.5 ساعت، طول می‌کشد. اما پکیج قوی‌تر این خودرو، از نوع 70 کیلووات‌ساعت خواهد بود که می‌تواند مسافت قابل پیمایش ایی‌یونیک 6 را به 510 کیلومتر برساند. زمان لازم برای شارژ باتری‌ها در این پکیج نیز حدود 11 ساعت (با ولتاژ خانگی) اعلام شده.

مکسوس همچنین به خریداران ایی‌یونیک 6 گفته که در صورت سفارش پکیج شارژ سریع، این امکان را دارند که 80% ظرفیت باتری‌ها را تنها در 30 دقیقه، شارژ کنند.

مدل پلاگین هیبرید

اما مکسوس، شگفتانه جدید دیگری هم دارد! این شرکت برای آنکه طیف مشتریانش را بیشتر کند، نسخه پلاگین هیبرید (PHEV) این کراس‌اور را هم ساخته است. در ایی‌یونیک 6 برقی، چون نیازی به سیستم خنک‌رسانی هوا نیست، جلوپنجره خودرو نیز حذف شده بود اما از آنجایی که در ایی‌یونیک 6 پلاگین هیبرید، از موتور بنزینی استفاده شده، پس به همین دلیل جلوپنجره بزرگ خودرو، دوباره برگشته است.

ایی‌یونیک 6 پلاگین هیبرید، موتور 1.3 لیتری توربوشارژ دارد که ساخت SAIC-GM است و حدود 163 اسب بخار و 230 نیوتن متر را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی 82 اسبی و 155 نیوتن‌متری هم در دل این خودرو، جای گرفته است. آنطور که مکسوس گفته، نسخه پلاگین هیبرید ایی‌یونیک 6 تنها 62 کیلومتر را می‌تواند در حالت تمام برقی، طی کند.

در بازار چین، قیمت مکسوس EUNIQ6 در مدل برقی حدود 175 تا 235 هزاریوآن یا تقریبا معادل 27 تا 37 هزار دلار است. البته اگر مدل پلاگین هیبریدش را سفارش دهید، قیمتش کمتر شده و به 165 تا 205 هزار یوآن می‌رسد که معادل 25 تا 32 هزار دلار می‌شود.

دیدگاه کاربران