سقوط به رده پایین‌تر پس از به‌روزرسانی

معرفی گَک ترامپچی GS4 پلاس 2021

24 خرداد 1400 14:30

گک ترامپچی GS5 حدود سه سال پیش در بازار معرفی شد. این خودرو که از پاییز سال گذشته به بازار روسیه هم وارد شد، اکنون مورد بروزرسانی قرار گرفته است. البته بنابر تصمیم شرکت سازنده، از این پس با نام GS4 پلاس شناخته خواهد شد. درواقع ماجرا این است که سطح این مدل از نظر شرکت سازنده پایین‌تر رفته ولی همچنان بالاتر از مدل GS4 قرار دارد هرچند که این دو مدل روی پلتفرم­‌های متفاوت تولید می­‌شوند.

فروش گک ترامپچی GS4 پلاس از سه ماهه سوم سال 2021 و با قیمت پایه 21 هزار دلار در چین آغاز خواهد شد.گک ترامپچی GS4 پلاس از این پس با دو چهره متفاوت به فروش خواهد رسید. این دو نسخه علاوه بر طرح جدید چراغ‌ها، در طراحی جلوپنجره نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. در یکی از مدل‌ها، اجزای جلوپنجره به صورت خطوط مورب و همگرا طراحی شده است، درحالی‌که در نسخه دیگر شاهد اجزای عمودی در این بخش هستیم. نکته جالب اینکه بنابر اعلام سازنده، هر دو طرح مذکور قرار است نحوه قرارگیری بال‌های عقاب در حالت‌های گوناگون را تداعی کنند.

چراغ‌های عقب گک ترامپچی GS4 پلاس به صورت مستقل از یکدیگر نصب شده و برخلاف مدل قبلی و البته اکثر خودروهای جدید بازار، به یکدیگر متصل نیستند.

Trumpchi GS4 Plus 2021

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای این کراس‌اور چینی به ترتیب برابر با 4.71، 1.885، 1.726 و 2.71 متر اعلام شده که افزایش 15 میلی‌متری طول کلی به واسطه نصب سپرهای جدید را نشان می‌­دهد، درحالی‌که ابعاد در بقیه قسمت‌ها ثابت باقیمانده است.

تحولات فضای کابین هم چندان اساسی نبوده و تنها به تعویض اهرم تعویض دنده، دکمه­‌های جدید روی فرمان، روکش دو رنگ قابل سفارش برای صندلی‌ها و گرافیک جدید نمایشگرها محدود شده است. لازم به ذکر است که GS4 پلاس به عنوان نخستین محصول گک (GAC) به نسل جدید سامانه صوتی تصویری ADiGO 4.0 مجهز شده که برخی قابلیت‌­های آنلاین را نیز در اختیار دارد.

Trumpchi GS4 Plus 2021

گک ترامپچی GS4 پلاس اکنون به پیشرانه 2 لیتری توربو با کد فنی 4B20J1 مجهز شده است، که 252 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. البته پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 169 اسب­‌بخار که در مدل قبلی این خودرو موجود بود، به همراه جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک همچنان قابل سفارش است.

فروش گک ترامپچی GS4 پلاس از سه ماهه سوم سال 2021 و با قیمت پایه 21 هزار دلار در چین آغاز خواهد شد، ولی از زمان و نحوه عرضه این خودرو در سایر بازارها فعلاً اطلاعی در دسترس نیست. انتظار می­‌رود در آینده نزدیک شاهد رونمایی از این خودرو در نمایشگاه شانگهای باشیم.

دیدگاه کاربران