با حذف صندلی‌های عقب، حالا داستر خودرویی برای باربری است.

داچیا داستر فیسکال؛ کراس‌اور ارزان‌قیمت با فضای بار بزرگ

29 اردیبهشت 1397 20:00

تقریبا سه هفته پیش بود که مدل جدید فورد فیستا به صورت ون در بریتانیا عرضه شد. حالا نسل جدید داچیا داستر برای عقب نماندن از قافله به شمایل یک ون تغییر می‌یابد.

پس از عرضه مدل‌های فیسکال (مخصوص حمل بار) از ساندرو و لوگان حالا نوبت به نسل دوم داستر رسیده تا به خودرویی باری تبدیل شود. از نصب صندلی‌های عقب در این خودرو چشم‌پوشی شده است تا برای خدمت‌رسانی به کسب‌وکارهای کوچک که نیاز به حمل و نقل دارند، بسیار مفیدتر از قبل ظاهر شود.

 

 

 

حداقل تغییرات، حداکثر کارایی

قسمت محفظه بار که به منظور استفاده بهتر از فضا کفی صاف دارد، 1.64 متر درازا دارد و شامل چهار لبه پلاستیکی است، که تا حدی بارهای داخل خودرو را از حرکت‌های اضافی باز می‌دارد. همچنین یک دیوار تقسیم‌کننده محکم فلزی قسمت سرنشینان جلو را از محفظه بار جدا می‌کند. پنجره‌های جانبی قسمت عقب برای محافظت بار خودرو در برابر چشمان غریبه پوشانده شده‌اند. برای انجام این امر از قطعات سفید پلاستیکی برروی شیشه‌های جانبی استفاده شده است. البته خوشبختانه درنمای داخلی، این قسمت‌ها پوششی از پارچه با کیفیت دارند.

حالا که صحبت از مدل دو دیفرانسیل داستر شد، بد نیست اشاره کنیم در مدل باری داستر نیز امکان سفارش خودرو به صورت دو دیفرانسیل وجود دارد، در حالی‌که مدل های مخصوص حمل بار ساندرو و لوگان MCV تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهند شد. نمایندگی داچیا این کراس‌اور تبدیل شده به ون را با تمامی پیشرانه‌ها و تجهیزات قابل سفارش مشابه با مدل‌های معمولی داستر عرضه خواهد کرد و در ازای تغییرات انجام شده مبلغی در حدود 2 هزار دلار افزون بر قیمت مدل معمولی را مطالبه می‌کند.اطلاعاتی درباره فضای دقیق بار این خودرو اعلام نشده است، ولی می‌توان انتظار داشت این رقم با فضای بار مدل عادی داچیا داستر در حالت خواباندن صندلی‌های عقب برابر باشد. در مدل دیفرانسیل جلو داستر، این فضا برابر با 1636 لیتر خواهد بود در حالی‌که در مدل دو دیفرانسیل این حجم به 1604 کاهش می‌یابد
.

دیدگاه کاربران