سریع‌ترین خودروی روباز استون‌مارتین

معرفی والکایری نسخه اسپایدر

23 مرداد 1400 12:19

با توجه به زمان‌بر بودن پروسه ورود استون‌مارتین والکایری به خط تولید، مشتریان این خودرو با تاخیر در تحویل مواجه هستند. این خودروی سوپراسپرت هیبرید که نخستین بار در سال 2016 و تحت نام AM-RB 001 معرفی شد، پس از یکسال به والکایری - Valkyrie - تغییر نام داد.

تیراژ تولید استون‌مارتین والکایری اسپایدر به تنها 85 دستگاه در هر دو نسخه فرمان راست و چپ محدود شده است.پس از معرفی نسخه مخصوص پیست مسابقات به نام والکایری AMR Pro، اکنون مدل روباز این خودرو به جمع سایر مدل‌ها اضافه شده است. در نخستین گام، درهای گالوینگ حذف شده تا با ساختار این خودروی اسپایدر هماهنگ باشد ضمن‌­این که برای جلوگیری از افزایش وزن، از آلومینیوم در مقیاس وسیع‌تری استفاده شده است.

پیشرانه والکایری اسپایدر مشابه نمونه کوپه و همان نیروگاه 6.5 لیتری 12 سیلندر با قابلیت دورگیری تا 11 هزار دور بر دقیقه است، که در مشارکت با Cosworth طراحی شده. این پیشرانه نیرومند 1140 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کند و صدای آن نیز در هنگام حرکت و به واسطه باز بودن سقف، بیشتر به گوش سرنشینان خواهد رسید.

استون‌مارتین والکایری نسخه اسپایدر

با حذف دو پنل سقفی از جنس پلی‌کربنات، این خودروی اسپایدر قابلیت دسترسی به سرعت 330 کیلومتر برساعت را خواهد داشت، درحالی‌که با نصب آن‌ها این رقم به 350 کیلومتر برساعت افزایش می‌­یابد. هرچند رقم شتاب این مدل هنوز اعلام نشده ولی استون‌مارتین به مشتریان اطمینان داده که این خودروی پرچمدار قادر است به ارقامی دست یابد که معمولاً در خودروهای جاده‌­ای قابل دسترس نیست.

استون‌مارتین والکایری نسخه کوپه و اسپایدر

تیراژ تولید استون‌مارتین والکایری اسپایدر به تنها 85 دستگاه در هر دو نسخه فرمان راست و چپ محدود شده است. این خودرو از نیمه دوم سال آینده میلادی به خریداران تحویل خواهد شد. خودروساز بریتانیایی با اظهار خوشنودی از بالاتر بودن تقاضا برای این محصول نسبت به تیراژ تولید، از پایان قریب‌الوقوع ثبت سفارش برای آن خبر داده است.

سریع‌ترین محصول روباز استون‌مارتین قرار است در رویداد خودرویی پبل‌بیچ به معرض نمایش درآید.

دیدگاه کاربران