تاسیس دفتر مرکزی در زاگرب کرواسی

جدیدترین اخبار از اتحاد بوگاتی و ریماک

14 آبان 1400 17:40

پس از اعلام اولیه در نیمه تابستان سال جاری میلادی، اکنون جزئیات بیشتری درباره اتحاد شکل گرفته بین دو شرکت بوگاتی و ریماک در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفته است.

این شرکت تازه‌­تاسیس قرار است دفتر مرکزی خود را در نزدیکی زاگرب، پایتخت کرواسی مستقر کند.این شرکت تازه‌­تاسیس که از سوی کارشناسان به عنوان یکی از هیجان­‌انگیزترین اتحاد­های تشکیل شده در صنعت خودروسازی شناخته می‌شود، قرار است دفتر مرکزی خود را در نزدیکی زاگرب، پایتخت کرواسی مستقر کند.

آقای مت ریماک (Mate Rimac) که به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل ریماک شناخته می­‌شود، از این پس مدیریت اتحاد جدید را برعهده خواهد داشت. وی از شروع فعالیت به عنوان مدیرعامل بوگاتی ریماک اظهار خوشنودی کرده و آغاز بکار این شرکت را به عنوان فصل تازه‌­ای در زندگی تمام افراد درگیر توصیف کرده است.

آقای اولیور بلوم (Oliver Blume) مدیرعامل شرکت پورشه نیز به عضویت هیات مدیره بوگاتی ریماک درآمده است. آقای استفان وینکلمن (Stephan Winkelmann) که از اولین روز سال 2018 مدیریت بوگاتی را برعهده داشته، قرار است از این پس به عنوان مدیرعامل لامبورگینی فعالیت کند. کریستوف پیچون (Christophe Piochon) که مدیریت محصول و لجستیک (آماد) بوگاتی را بر عهده داشت نیز همین سمت را در بوگاتی ریماک خواهد داشت.

در پی این شراکت، ریماک 55 درصد از سهام بوگاتی را در اختیار خواهد داشت درحالی‌که پورشه به عنوان سرپرست بوگاتی، 45 درصد از کل سهام را تحت کنترل می­‌گیرد. البته پورشه در مارس سال جاری و با سرمایه­‌گذاری مستقیم 83 میلیون دلاری، 24 درصد از سهام شرکت ریماک را به طور مستقیم خریداری کرده است.

اتحاد بوگاتی و ریماک

پس از پایان ساخت تاسیسات جدید بوگاتی ریماک، فعالیت شرکت به این نقطه منتقل خواهد شد. البته در عین فعالیت شرکت مشترک، فعالیت مستقل برندهای بوگاتی و ریماک همچنان حفظ می‌شود و تاسیسات تولیدی این شرکت‌ها در مولشایم فرانسه و زاگرب کرواسی به فعالیت ادامه خواهند داد.

تعداد کارکنان بوگاتی ریماک 435 نفر است، که 135 نفر از آن‌ها در حال حاضر در کارخانه بوگاتی در فرانسه مشغول به کار هستند. این اتحاد درباره حفظ فرصت شغلی کارکنان بوگاتی در طولانی مدت اطمینان داده است.

اتحاد بوگاتی و ریماک

بوگاتی-ریماک فعلاً به تولید دو محصول مشغول می­‌شود: بوگاتی شیرون و ریماک نورا (Nevera) اما در سال‌های آینده شاهد عرضه خودروهای جدید از سوی این اتحاد خواهیم بود. براساس اعلام ریماک، نخستین بوگاتی بدون پیشرانه درون­‌سوز تا پیش از به پایان رسیدن دهه جاری معرفی خواهد شد. این محصول جدید به عنوان یک مدل هیبرید توصیف شده است، اما مشخص نیست که آیا همچنان از پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندر فعلی به عنوان نیروی کمکی استفاده خواهد شد یا یک موتور کوچک‌تر با آن جایگزین می­‌شود.

اتفاق مهم دیگری که برای بوگاتی حادث می­‌شود، افزایش تنوع محصولات این برند فرانسوی خواهد بود. مت ریماک اعلام کرده که این مدل‌های جدید، تنها سوپراسپرت نیستند و آن‌ها را هیجان‌­انگیز و متفاوت توصیف نموده هرچند که از افشای هویت این محصولات جدید خودداری کرده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران