سوپراسپرت برقی با 1900 اسب‌بخار قدرت

معرفی ریماک نِوِرا

12 خرداد 1400 13:14

شرکت خودروسازی ریماک نزدیک به سه سال پیش کانسپتی با نام C_Two  را معرفی کرد. اکنون نسخه نهایی از این سوپراسپرت برقی با نام یکی از طوفان­‌های منطقه مدیترانه، یعنی نورا - Nevera - معرفی شده است.

چهار پیشرانه برقی این خودرو، در مجموع 1914 اسب­‌بخار قدرت و 2360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کندبنابر اعلام خودروساز اهل کرواسی، ضریب درگ این خودرو به 0.30 رسیده که میزان نیروی رو به پایین روی بدنه آن را تا 326 درصد افزایش داده و عملکرد خنک­‌سازی پیشرانه و ترمزها را بهبود بخشیده است.

چهار پیشرانه برقی این خودرو، در مجموع 1914 اسب­‌بخار قدرت و 2360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 1.97 ثانیه‌­ای را برای آن به ارمغان آورده است. ریماک نورا برای دستیابی به سرعت 300 کیلومتر برساعت نیز به تنها 9.3 ثانیه زمان نیاز دارد، مسافت چهارصد متر را ظرف 8.6 ثانیه طی می‌کند و می‌­تواند به حداکثر سرعت 412 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

ریماک نورا سوپراسپرتی برقی

براساس اعلام ریماک، باتری 120 کیلووات ساعتی این خودرو می‌­تواند شعاع حرکتی 550 کیلومتر را براساس استاندارد WLTP برای آن فراهم نماید. پس از اتصال به جریان شارژ سریع 500 کیلووات، تنها 22 دقیقه برای رسیدن شارژ باتری این خودرو از صفر به 80 درصد نیاز است.

مجموعه باتری این خودرو توسط مهندسان ریماک توسعه یافته و به عنوان جزئی از ساختار ریماک نورا، 37 درصد به میزان سختی شاسی فیبرکربن مونوکوک این سوپراسپرت برقی اضافه کرده است. وزن کلی نورا 2150 کیلوگرم بوده که به نسبت 48 و 52 درصد روی محورهای جلو و عقب تقسیم شده است.

ریماک نورا سوپراسپرتی برقی

دیسک ترمزهای 390 میلیمتری کربن-سرامیک به همراه کالیپر ترمزهای شش پیستون، نیروی لازم برای توقف این سوپراسپرت تازه‌­وارد را فراهم خواهد کرد. فناوری بازیافت انرژی ترمز در شارژ باتری هم در این خودرو به کار گرفته شده که با افزایش دمای ترمزها به صورت خودکار وارد مدار می­‌شود.

ریماک نورا در چهار تریم GT , Signature , Timeless و یک مدل کاملاً شخصی‌سازی شده قابل انتخاب است. این خودروی برقی در تیراژ 150 دستگاه و با قیمت 2 میلیون یورو به علاقمندان عرضه می‌­شود. هریک از این خودروها به امضای بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سازنده یعنی آقای مت ریماک مزین خواهد شد.

دیدگاه کاربران