فلسفه خودروهای مینی بهگونهای است که به دلیل ایجاد احساس پایداری خودروهای کارتینگ و ماجراجویی هنگام رانندگی، آنها را تبدیل به گزینههایی بسیار قابلاحترام میکنند. اما چه چیزی میتواند یک مینی خوب را بهتر کند؟ نظرتان درباره سیستم انتقال قدرت RWD چیست؟ اگر کفایت نمیکند، پس میانهتان با یک پیشرانه هشت سیلندر Vشکل چطور است؟
”برای این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری 414 اسببخاری استفاده شده است. “این پروژه خارقالعادهای است که PowerFlex به اجرا گذاشته است. مجموعهای که در سرتاسر انگلستان آن را بهعنوان یک متخصص در زمینه سیستمهای تعلیق میشناسند. پاورفلکس با معرفی مینی V8 حالا میخواهد یکی از ستارههای فستیوال سرعت گودوود باشد. با این اوصاف نباید تعجب کنیم که پروسه توسعه این خودرو چیزی حدود 4 سال کشیده است.
برای این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری 414 اسببخاری استفاده شده است. جالب است بدانید این همان بلوک S65 بامو است که روی نسخههای مسابقهای M3 مدل 2008 تا 2013 نصب شده بود.
همانطور که انتظار میرفت بزرگترین چالش، نصب یک پیشرانه بسیار بزرگ و البته یک کلاچ دوبل درون سینه کوچک مینی بوده است. برای افزایش سازگاری شاسی با قوای محرکه جدید، کل دیواره و سینی کف از ابتدا طراحی و تقویت شد. به این منظور شرکت سراغ سابفریم (رام) سوبارو ایمپرزا STI رفت. در ادامه تمام اتصالات و بوشها توسط پلیاورتان به یکدیگر چفت شدند. دست آخر بازوهای سفارشی سیستم تعلیق مکفرسون نیز در محلهای جدید محکم قرار گرفتند.
مجموعه تغییرات فنی کاری کرده است که وزن خودرو اکنون به 1300 کیلوگرم رسیده است. پاورفلکس امیدوار است با مینی V8 خود بتواند سبک جدیدی از تیونینگ را در جشنواره گودوود ابداع کند.