پیمایش فوق‌العاده برای کراس‌اور برقی

ثبت رکورد فورد موستانگ Mach-E در گینس

26 تیر 1400 13:28

بر اساس گزارش اخیر Autocar کراس‌اور برقی فورد، یعنی موستانگ Mach-E، برای رقابت با تسلا مدل Y و مدل 3 به میدان آمده است و از قضا توانست رکورد جدیدی را برای بازده خودروی الکتریکی در گینس ثبت کند.

در تست اخیر فورد موستانگ Mach-E به ازای هر کیلووات‌ساعت به طور متوسط 10.5 کیلومتر را طی کرد.طبق این رکورد، کراس‌اور تمام الکتریکی فورد با پیمودن مسیر 1352 کیلومتری بین دهکده John o’ Groats تا Land’s End (مسیر غیرمستقیم و طولانی‌تر)، که معادل کل طول بریتانیاست، به ازای هر کیلووات‌ساعت به طور متوسط 10.5 کیلومتر را طی کرد.

رانندگان این سفر، یعنی Paul Clifton , Fergal McGrath و Kevin Brooker، رکوردهای مشابهی را با خودروهای بنزینی و دیزلی در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. سفر در تاریخ 3 جولای آغاز شد و با سرعت متوسط 50 کیلومتربرساعت، 27 ساعت به طول انجامید.

تیم رانندگان در تمام طول سفر تنها دوبار برای شارژ خودرو توقف کردند و کل زمان صرف شده برای شارژ در مسیر، تنها 45 دقیقه بود (بدون احتساب زمان لازم برای شارژ اولیه خودرو قبل از سفر). طبق شرایط ذکرشده، بیش‌تر شبیه به تست هایپرمایلینگ است تا یک تست راندمان.

فورد موستانگ Mach-E

با وجود این که فورد موستانگ Mach-E محدوده تخمین‌زده شده EPA (سازمان حفاظت از محیط زیست) را به اندازه‌ برخی رقبای خود ندارد و بازدهی آن از نظر EPA میان بهترین‌ها نیست، ولی توانست این رکورد و موفقیت را کسب کند.

طبق گفته‌های تیم Mach-E، به نقل از Autocar، رکورد ثبت شده نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی پیشرفت کرده‌اند و اکنون برای تمامی افراد و تمامی موارد قابل استفاده هستند؛ پس می‌توان از آن‌ها به عنوان خودروی اصلی و جاده‌ای و نه خودروی دوم و نه برای سفرهای کوتاه شهری، استفاده کرد.

کابین کراس اور برقی فورد موستانگ مک-ای

میزان بازده و پیمایش فورد موستانگ Mach-E آن را به یک خودروی روزمره و همه‌کاره تبدیل می‌کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که پس از انجام یک تست کامل و 402 کیلومتری، هنوز 45 درصد از شارژ باتری باقی مانده بود.

به همین خاطر، رانندگان خودروهای الکتریکی نباید به میزان پیمایش تخمین‌زده شده اکتفا کنند. اگر هنگام رانندگی در اتوبان از سرعت مجاز فراتر بروید، به احتمال زیاد از محدوده میزان پیمایش خودروهای الکتریکی دور می‌شوید؛ در حالی که هنگام رانندگی در سطح شهر، ممکن است از میزان پیمایش خودروی خود تعجب کنید.

دیدگاه کاربران