کاهش آسیب در تصادفات با کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها

کیسه هوای عابرپیاده برای خودروی سوبارو

29 تیر 1400 12:34

لورگ (Levorg) یکی از مدل‌های کم‌تر شناخته شده از شرکت سوبارو است، که نسل اول آن در سال 2014 معرفی شد و در کشورهای منتخب اروپا و استرالیا نیز به فروش رسید. لورگ بیش‌تر به عنوان یک واگن ژاپن‌محور شناخته می‌شود و احتمالاً به همین خاطر طرفداران کم‌تری دارد.

اطراف نیمه پایینی ستون‌های A و قسمت پایین شیشه جلو، حین تصادف باد می‌شود تا آسیب را کم‌تر و از جان عابران محافظت کند.نسل جدید سوبارو لورگ سال گذشته معرفی شد، اما هنوز در کشورهای دیگر عرضه نشده است.  این بار لورگ با ویژگی جدیدی خبرساز شده است؛ کیسه هوایی خارجی برای محافظت از عابران پیاده!

اطراف نیمه پایینی ستون‌های A و قسمت پایین شیشه جلو، حین تصادف باد می‌شود تا آسیب را کم‌تر و از جان عابران محافظت کند. البته سوباره اشاره کرد که باز شدن کیسه‌هوا به شدت ضربه و سرعت خودرو بستگی دارد و ممکن است در برخی موارد اصلاً باز نشود.

اگر اخبار خودرو را دنبال می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که سوبارو لورگ اولین خودرویی نیست که از این سیستم ایمنی استفاده می‌کند. در سال 2012، ولوو V40 با ایربگ عابرپیاده عرضه شد. این ایربگ در زیر کاپوت و نزدیک شیشه‌جلو نصب شده است و سنسورهای آن در سرعت 20 تا 50 کیلومتر برساعت و دمای -20 تا 70 درجه‌ سانتی‌گراد نیز فعال هستند.

کیسه هوای عابرپیاده در ولوو V40
کیسه هوا برای عابرین پیاده در ولوو V40

کیسه‌های هوای خارجی، تنها برای محافظت از عابرین‌پیاده نیستند؛ در سال 2019، ZF سیستمی مشابه را برای محافظت از بدنه خودرو در برابر برخورد خودرها معرفی کرد که در قسمت پایینی در تعبیه شده است‌. این کیسه‌هوا بین 5 تا 8 برابر ایربگ‌های معمولی راننده است و حجم آن 280 تا 400 لیتر است که ستون A تا C را در بر می‌گیرد.

علم و تکنولوژی دائماً در حال پیشرفت‌اند و ایربگ‌ها نیز روز‌به‌روز دقیق‌تر می‌شوند. مرسدس‌بنز در نسل جدید S کلاس، برای سرنشینان عقب خودرو نیز ایربگ در نظر گرفته تا هنگام تصادف از جلو، محافظت شوند. درست است که مرسدس‌بنز اولین خودروسازی نیست که از این نوع ایربگ‌ها استفاده می‌کند، اما ایبرگ‌‌های آن مطابق صندلی کودک نیز تنظیم می‌شود و کاملاً پیشرفته هستند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران