استیشنی جذاب با موتور تخت

سوبارو لورگ 2021

1 شهریور 1399 18:00

این استیشن واگن ژاپنی، اولین بار در سال 2014 و به صورت انحصاری در بازار ژاپن عرضه شد اما پس از آن به استرالیا و برخی بازارهای اروپایی نیز قدم گذاشت. نام «لورگ» مطمئنا برای بسیاری ناآشناست ولی باید توجه داشت که این نام از ترکیب سه کلمه زیر بدست آمده:

  • لگاسی یا LE)gacy)  
  • روولوشن یا re(VO)lution 
  • تورینگ یا (tou(R)in(G 

سوبارو اکنون، نسل دوم این خودرو را با مدل 2021 معرفی کرده که در ظاهر شبیه به همان نمونه‌های پروتوتایپ است که پیش از این تصاویر آنها منتشر شده بود، ولی تصاویر فضای داخلی، برای اولین بار در اختیار رسانه‌ها قرارگرفته است. چشم‌گیرترین موارد داخل کابین را باید نمایشگر عمودی لمسی 11.6 اینچی برای سیستم چندرسانه‌ای، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی برای صفحه کیلومتر و و آینه تمام دیجیتال عقب دانست.

سوبارو لورگ بر روی پلتفرم جهانی جدید سوبارو شکل گرفته و به پیشرانه جدید بنزین سوز 1.8 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر مجهز شده که 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به لطف افزایش 65 و 20 میلیمتری در طول بدنه و فاصله میان محورها، طول و فاصله محوری نسل جدید سوبارو لورگ به ترتیب برابر با 4.7 و 2.6 متر بوده و انتظار می‌رود فضای سرنشین نسبت به قبل، بیشتر شده باشد. پس از بازکردن در صندوق برقی این خودرو، با فضایی به گنجایش 561 لیتر روبرو می‌شویم که 72 لیتر نسبت به نسل قبلی، افزایش یافته است.

فرم ظاهری و طرح کابین لورگ 2021 از این نظر حائز اهمیت است که احتمال می‌رود شباهت زیادی با نسل آینده مدل‌هایWRX  و WRX STI داشته باشد. هنوز نمی‌توان درباره مشخصات فنی دوقلوهای WRX اظهارنظر کرد. هرچند احتمال می‌رود از پیشرانه 1.8 لیتری یا یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ در آنها استفاده شود.

آنچه که تاکنون می‌دانیم، این است که سوبارو WRX STI جدید، حداقل 400 اسب بخار قدرت و 490 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد که نسبت به مدل فعلی با 260 اسب بخار نیرو و 376 نیوتن متر گشتاور، جهش بسیار بزرگی محسوب خواهد شد. با اینکه به نظر نمی‌رسد استخراج چنین قدرتی، آن هم از یک پیشرانه 1.8 لیتری، ممکن باشد اما از سوبارو چیزی بعید نیست! به هرحال گویا قرار است STI تنها با جعبه دنده دستی و مدل عادی WRX نیز با جعبه دنده‌های دستی و CVT تولید شود.

انتظار می‌رود مدل‌هایWRX  و  WRX STIدر سال 2021 معرفی شده و از سال 2022 به بازار آمریکای شمالی وارد شوند.

رونمایی نسل جدید لورگ در توکیو

در پاییز 98 سوبارو در نمایشگاه خودروی توکیو نمونه اولیه یا همان پروتوتایپ از نسل دوم مدل لورگ (Levorg) را در معرض نمایش قرار داده است. البته این نمونه اولیه مراحل تست را پشت سر گذاشته و برای تولید آماده است.

این نمونه اولیه نشان می‌­دهد که نسل دوم سوبارو لورگ از نظر طراحی تفاوت زیادی با مدل فعلی نخواهد داشت. با این وجود، در برخی قسمت‌­ها مواردی جدید به چشم می­‌خورد که می­توان به طرح جدید نمای جلو با جلوپنجره بزرگتر، طاق چرخ­‌هایی تقریباً مربع شکل، طرح جدید در فضای بار عقب و چراغ‌های جلو و عقب با طراحی مدرن اشاره کرد.

این خودرو بر پایه پلتفرمی ساخته شده که مدل‌­های دیگر از این خودروساز ژاپنی هم از آن بهره می­‌برند. به طور مثال، می‌­توان به دو مدل اسنت (Ascent) و ایمپرزا (Impreza) اشاره کرد. سوبارو مدعی است که این پلتفرم سبب شده لذت رانندگی با نسل جدید لورگ افزایش پیدا کند.

زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه 1.8 لیتری جدید مجهز به توربوشارژر قرار گرفته و همان‌طور که از یک سوبارو انتظار می‌­رود، از نوع تخت است. سوبارو مدعی است این پیشرانه جدید توانایی تولید گشتاور بالایی دارد.

سوبارو لوورگ

نسل جدید سوبارو لورگ در زمینه قابلیت­‌های ایمنی هم حرف‌­های زیادی برای گفتن دارد. به طور مثال، لورگ قابلیت تشخیص مکان خودرو را داشته و می‌­تواند پیش از ورود به پیچ، از سرعت خودرو بکاهد.

اما نکته مهم این است که قابلیت­‌های ایمنی این خودرو فقط در جلوگیری از تصادف موثر نیستند، بلکه پس از تصادف هم می­‌توانند جان شما را نجات دهند! به طور مثال، سوبارو لورگ به قابلیتی مجهز شده که در صورت رخ دادن تصادف، به صورت اتوماتیک به یک اپراتور پیغام فرستاده و اپراتور هم ارائه‌دهندگان خدمات امداد و نجات را مطلع خواهد ساخت.

علاوه‌براین، در صورتی که تصادف با جراحت همراه بوده و نیاز به پزشک وجود داشته باشد، راننده می­‌تواند فقط با فشردن یک دکمه با اپراتور ارتباط برقرار کند. 

این خودروساز ژاپنی در نیمه دوم سال میلادی آینده فروش نسل جدید سوبارو لورگ را در ژاپن به عنوان مدل 2021 آغاز خواهد کرد.

دیدگاه کاربران