در دو نسخه سدان و هاچ‌بک

معرفی آئودی RS3 مدل 2022

29 تیر 1400 14:32

نزدیک به 40 سال پس از معرفی آئودی کواترو، اکنون خودروساز آلمانی با اعمال تغییراتی بر مدل A3، نسل جدید RS3 را رونمایی کرده است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آئودی RS3 برابر با 3.8 ثانیه است که بنابر اعلام آئودی از سایر رقبا بهتر است.چهره این مدل به واسطه جلوپنجره مشکی براق، خروجی‌­های جدید هوا در دو سوی سپر، چراغ‌های LED جلو و عقب با گرافیک جدید، گلگیرهای برآمده جلو، رکاب­‌های جانبی، سپر عقب با مسیر جریان هوا، باله عقب برای هردو نسخه سدان و هاچ‌بک، رینگ‌های اسپرت، خروجی دوتایی اگزوز با فرم بیضی و دیفیوزر مشکی براق در عقب، نسبت به A3 متمایز شده است. برای افزایش خشونت ظاهری، می‌­توان سقف این خودرو را به رنگ مشکی سفارش داد.

با سفارش پکیج Alu-Opti اجزایی شامل زیرسپری جلو، دیفیوزر عقب، سپرها و رکاب­‌های جانبی به رنگ نقره­‌ای مات درمی­‌آید.

کابین آئودی RS3 مدل 2022

فضای داخلی آئودی RS3 تاحد زیادی یادآور کابین محصولات لامبورگینی است و موارد قابل توجهی همچون نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی اطلاعات سرگرمی با رابط کاربری MIB3، صفحه پشت آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، تریم فیبرکربن، طرح لانه‌­زنبوری روکش صندلی­‌ها با دوخت قرمز، مشکی یا سبز و برخی اجزای داخلی با رنگ همسان با دوخت صندلی‌­ها، دیده می‌­شود.

پیشرانه آئودی RS

پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر و توربوشارژ آئودی RS3 در نسخه اروپایی 394 اسب‌­بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، درحالی‌که نسخه مخصوص بازار ایالات متحده، 401 اسب­‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک کواترو به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سیستم مبدل گشتاور، ویژگی جدید این مدل است که تا صد درصد گشتاور را در صورت نیاز به چرخ‌های عقب منتقل می­‌کند. در حالت RS Torque Rear هم نیروی موتور تا حد امکان به چرخ‌های عقب ارسال می­‌شود تا امکان دریفت با خودرو فراهم شود.

آئودی RS3 اسپرت بک

سیستم تعلیق RS3 به صورت ویژه برای این خودرو تنظیم شده ولی امکان سفارش تعلیق تطبیق‌­پذیر با کمک­‌فنرهای فعال هم فراهم است، که خود را با شرایط جاده، حالت رانندگی و عادات راننده تطبیق می‌­دهد.

کاهش 25 میلی‌متری ارتفاع خودرو و کالیپر شش پیستونه ترمزهای جلو با دیسک­‌های فولادی از دیگر ویژگی­‌های این خودرو است، که البته در صورت سفارش مشتری،امکان نصب ترمزهای سرامیک جلو با دیسک‌های فولادی عقب هم فراهم خواهد بود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آئودی RS3 برابر با 3.8 ثانیه است که بنابر اعلام آئودی از سایر رقبا بهتر است. با نگاهی به ارقام 4.1 و 4 ثانیه‌­ای دو محصول مرسدس- آامگ یعنی CLA45 و CLA45S، این ادعا نزدیک به واقعیت جلوه می‌­کند.

آئودی RS3 سدان 2022

حداکثر سرعت آئودی RS3 در حالت استاندارد 250 کیلومتر برساعت است که با سفارش پکیج پرفورمانس به 280 کیلومتر برساعت افزایش می­‌یابد. البته اگر ترمزهای سرامیک را برای این خودرو سفارش دهید، امکان تجربه سرعت 290 کیلومتر برساعت را هم پیدا خواهید کرد.

آئودی RS3 از ماه آینده و در دو نسخه هاچ‌بک و سدان به ترتیب با قیمت 60 و 62 هزار یورو به فروش می­‌رسد. نسخه چهار در این خودرو با قیمت 61 هزار دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد، درحالی‌که فعلاً برنامه­ای برای عرضه نسخه هاچ‌بک در این کشور وجود ندارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران