حذف اسامی AMR و سوپرلگرا

به‌روزرسانی خودروهای استون‌مارتین برای 2022

2 مرداد 1400 14:48

شرکت استون‌مارتین قصد دارد از سال 2022 تغییراتی در محصولات خود اعمال کند، که شامل امکان اعمال تغییر روی خودروی سفارش داده شده به صورت آنلاین، افزایش قدرت نسخه 8 سیلندر DB11 ، چند طرح جدید برای رینگ‌های DBS و DBX و حذف اسامی AMR و سوپرلگرا می­‌شود.

استون‌مارتین هدف از حذف اسامی سوپرلگرا و AMR را ساده­‌سازی نام‌ها و جلوگیری از گیج شدن مشتریان عنوان کرده است.شاید مهمترین و البته خوشایندترین مورد از میان تغییرات جدید محصولات استون‌مارتین، افزایش قدرت پیشرانه 8 سیلندر مدل DB11 باشد که در دو نسخه کوپه و روباز این خودرو نصب می­‌شود. این پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربوشارژ با 25 واحد افزایش قدرت روبرو شده و اکنون 528 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به 308 کیلومتر برساعت افزایش یافته و امکان سفارش صندلی­‌های اسپرت پلاس هم برای مشتریان این مدل فراهم شده تا بتوانند با این افزایش سرعت بهتر هماهنگ شوند.

نسخه 12 سیلندر DB11 در حالت استاندارد همچنان 630 اسب­‌بخار قدرت دارد با این تفاوت که لقب AMR از نام این خودرو حذف می­‌شود. نسخه قوی‌­تر این خودرو که 715 اسب­‌بخار قدرت از پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر خود به دست می‌­آورد هم دیگر لقب سوپرلگرا را در کنار نام خود نمی‌­بیند. استون‌مارتین هدف از حذف اسامی سوپرلگرا و AMR را ساده­‌سازی نام‌ها و جلوگیری از گیج شدن مشتریان عنوان کرده است.

استون‌مارتین DBS مدل 2022
استون‌مارتین DBS مدل 2022

تغییرات درنظر گرفته شده برای مدل‌های DBS و کراس‌اور DBX به چند طرح جدید برای رینگ‌های 21 اینچی DBS، یک مدل کاملاً جدید با ابعاد 23 اینچ برای DBX و سه ترکیب برای رنگ، متریال و الگوی ظاهری در فضای کابین این خودروها محدود شده است.

در ترکیب Inspire با روکش چرم نیمه آنیلین با دوخت متضاد روبرو هستیم که امکان سفارش در 38 ترکیب رنگی متفاوت را خواهد داشت. چرم نیمه آنیلین چرمی طبیعی از پوست گاو است، که با استفاده از رنگدانه‌ها به عنوان محافظ پوشش داده شده و در نتیجه لکه‌های بیشتری را پنهان می‌کنند. این نوع چرم ظاهر و روکش یکنواخت‌تر داشته بدون آن‌که به بافت طبیعی آسیب و یا تغییری وارد شود.

کابین استون‌مارتین DB11 مدل 2022
کابین استون‌مارتین DB11 مدل 2022

با سفارش ترکیب Accelerate، کابین خودرو حال و هوایی اسپرت پیدا کرده و از ترکیب 10 رنگ چرم و 4 رنگ آلکانترا برای روکش‌ها استفاده می­‌شود. اما بشنوید از تم Create که امکان انتخاب 10 رنگ برای فضای کابین به صورت ترکیبی یا تک­‌رنگ را فراهم خواهد کرد.

برای مشاهده این ترکیب رنگ‌ها و همچنین طرح‌های جدید پیشنهادی برای رینگ‌ها می­‌توانید به پایگاه اینترنتی استون‌مارتین سر بزنید. هنوز قیمت این موارد اعلام نشده ولی به نظر نمی‌­رسد با افزایشی قابل توجه نسبت به سال گذشته روبرو شویم.

دیدگاه کاربران