هرچند تویوتا لندکروزر در ایالات متحده با بیمهری مشتریان روبهرو شده و بازار این کشور را ترک کرده است، اما در سایر نقاط جهان همچنان با موفقیت تجاری روبرو است. بد نیست بدانید تنها در کشور ژاپن که عموماً به عنوان مهد خودروهای کوچک شناخته میشود، تاکنون بیش از 22 هزار سفارش برای نسل جدید این خودرو با کد فنی LC300 به ثبت رسیده است.
”تویوتا برای رساندن LC300 به دست مصرفکنندگان واقعی و جلوگیری از اقدامات سودجویانه این قانون رو وضع کرده است!“اما تویوتا در تصمیمی بیسابقه، قصد دارد مشتریان لندکروزر 2022 را از فروش مجدد این خودرو منع کند. بنابر خبری که توسط نشریه ژاپنی Creative311 منتشر شده، مشتری باید مدارکی را امضاء کند و متعهد شود که تا 12 ماه پس از دریافت خودرو، آن را برای فروش مجدد به بازار وارد نکند. در صورت تخلف از این تعهد، مشتری موردنظر از امکان خرید مجدد محصولات تویوتا محروم خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که تویوتا به چه علت دست به این اقدام زده است، اما میتوان چند احتمال را مطرح کرد. نخستین مورد میتواند به تلاش این شرکت برای رساندن LC300 به دست مصرفکنندگان واقعی و جلوگیری از اقدامات سودجویانهای مربوط باشد که ممکن است به علت محبوبیت این خودرو رخ دهد.
دلیل دوم، هراس مسئولان تویوتا از تملک لندکروزر جدید توسط افراد نااهل بوده، که ممکن است به واسطه صادرات این خودرو از خاک ژاپن اتفاق افتد. در حقیقت نگرانی تویوتا از احتمال استفاده گروههای تروریستی از این محصول جدید چندان بیدلیل نبوده چراکه پیش از این هم شاهد حضور نسلهای قبلی لندکروزر و همچنین مدل هایلوکس در ناوگان گروههای تبهکار بودهایم.
Creative311 همچنین از احتمال بروز دردسرهایی همچون شکایت قانونی یا دریافت خسارت برای برخی نمایندگیهای تویوتا خبر داده که لندکروزر 2022 را مجدداً به فروش رساندهاند.
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، برنامهای برای ورود لندکروزر 2022 به بازار ایالات متحده وجود ندارد، اما میتوان انتظار داشت که در آینده نزدیک این خودرو را با کمی تغییرات و به عنوان نسل جدید لکسوس LX در این کشور مشاهده کنیم.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com