برداشتی مدرن از هاچ‌بک محبوب

تولد مجدد رنو 5 توربو با بدنه فیبرکربنی

3 مرداد 1400 16:39

با افزایش محدودیت­‌ها و سختگیری­‌های ناشی از قوانین جدید آلایندگی، خودروسازان بیش از پیش به استفاده از انرژی پاک و حذف پیشرانه­‌های درون‌سوز ترغیب می‌­شوند. این اتفاق مطمئناً به حیات بسیاری از خودروها پایان خواهد داد مخصوصاً برخی رده‌­های خاص همچون هاچ‌بک‌های قدرتمند که عموماً به پیشرانه‌های درون­‌سوز مجهز شده­‌اند.

در عین حفظ شاکله طراحی ماندگار رنو 5 توربو به عنوان یک هاچ‌بک موتور-وسط، رنو 5 توربو 3 را می­‌توان برداشتی مدرن از خودروی اصلی دانست.اما به نظر می­‌رسد همچنان کورسویی از امید باقی باشد، چراکه برخی شرکت‌های فعال در بازار لوازم جانبی و خدمات خودرو، در حال انجام اقداماتی در جهت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره برخی مدل‌ها و حتی تجدید حیات آن‌ها هستند.

Legende Automobiles یکی از این شرکت‌هاست، یک کمپانی تازه تاسیس و مشغول به امر تجدید حیات خودروهای کلاسیک که اکنون به سراغ رنو 5 توربو رفته است.

در عین حفظ شاکله طراحی ماندگار رنو 5 توربو به عنوان یک هاچ‌بک موتور-وسط، رنو 5 توربو 3 را می­‌توان برداشتی مدرن از خودروی اصلی دانست. بدنه فیبرکربنی این خودرو به صورت دست­‌ساز مونتاژ شده و روی رینگ‌های 16 و 17 اینچی در محورهای جلو و عقب با طراحی متفاوت، قرار گرفته است.

رنو 5 توربو بازسازی شده

این خودرو که با نام کامل R5 T3 by Legende Automobiles و بگونه‌­ای به عنوان سومین نسل رنو 5 توربو معرفی شده، به واسطه مواردی شامل چراغ‌های LED و هواکش فیبرکربنی روی گلگیر عقب به فناوری­‌های جهان مدرن اتصال پیدا کرده است.

باله عقب، روکش آینه­‌های جانبی، مرکز رینگ‌ها و ستون A با رنگ قرمز تزئین شده تا در عین تزریق هیجان به فرم بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد نماید.

Renault 5 Turbo 3

دیفیوزر دو تکه عقب و خروجی دوگانه سیستم اگزوز هم فرمی مربعی دارند، تا با فرم مکعبی بدنه هماهنگ باشد. رنو R5 T3 به سیستم تعلیق دوبل جناغی در محور جلو و چیدمانی مدرن برگرفته از خودروی مسابقه‌­ای R5 Maxi توربو مجهز شده است، که ارتفاع کمی نسبت به سطح زمین دارد.

طراحی کلی فضای کابین هم به مدل اصلی وفادار باقیمانده ولی به برخی موارد مدرن مثل صفحه نشان‌­دهنده­ دیجیتال، تهویه مطبوع دومنطقه­‌ای، صندلی‌های جدید با حمایت بیشتر از بدن سرنشینان، کمربند ایمنی مسابقه‌ای، طرح دو شاخه فرمان و برخی اجزای نارنجی رنگ همچون حاشیه دریچه‌­های سیستم تهویه نیز مجهز شده است.

بازسازی کابین رنو 5 توربو

در فضای پشتی کابین شاهد نصب میله­‌های حفاظتی هستیم که در بالای پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با 400 اسب­‌بخار قدرت قرار گرفته است. پیشرانه جدید نسبت به نمونه اصلی با 158 اسب­‌بخار قدرت به وضوح قدرتمندتر شده و از طریق جعبه‌دنده کاملاً جدید سکوئنشال به محور عقب متصل شده است. فعلاً جزئیات بیشتری درباره مشخصات فنی این خودرو در دسترس نیست.

از رنو 5 توربو در طی دو نسل حضور در خط تولید ظرف شش سال، در مجموع به تعداد 4987 دستگاه تولید شد. هنوز مشخص نیست که Legende Automobiles برای تولید چند دستگاه R5 T3 برنامه‌ریزی کرده ولی نمی­‌توان انتظار داشت که شاهد تولید این خودرو در تیراژ بالایی باشیم. از طرف دیگر اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تا چند وقت دیگر نسخه برقی رنو 5 تولید می‌شود. تقابل این دو خودرو در آینده دیدنی خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران