با ظاهری مدرن و پیشرانه برقی

پیش‌نمایشی از نسل جدید رنو 5

26 دی 1399 09:44

رنو قصد دارد تا سال 2025 اقدام به عرضه 7 مدل کاملاً برقی نماید که تصویر یکی از آن‌ها امروز منتشر شده: نسل جدید رنو 5.

این مدل نمایش داده شده از رنو 5 جدید پروتوتایپ است، بنابراین می­‌توان دریافت که فرم بدنه این هاچ‌بک برقی نهایی شده.رنو 5 که در ایالات متحده با نام Le Car معرفی شد، آخرین بار در سال 1996 از خط تولید رنو خارج شد. آن‌ها این مدل نمایش داده شده از رنو 5 جدید را نمونه پروتوتایپ خوانده‌اند نه کانسپت، بنابراین می­‌توان دریافت که فرم بدنه این هاچ‌بک برقی نهایی شده است.

نوار قرمز رنگ روی بدنه این خودرو، تاحدی یادآور رنو 5 جی‌تی توربو است که در سال‌های قبل به میدان آمده بود. بنابراین احتمال دارد نمونه حاضر در تصویر، نسخه عملکردی از این خودروی برقی باشد.

هرچند اطلاعات بیشتری درباره نسل جدید رنو 5 منتشر نشده اما مدیر شرکت رنو درباره پیشرانه برقی و قیمت اقتصادی این خودرو اطمینان داده است.

نسل جدید رنو 5 برقی

با نگاهی دقیق‌تر به رنو 5 برقی می­‌توان دریافت که لوگوی جدیدی روی دماغه این خودرو نصب شده، هرچند که فعلاً هیچ خبر رسمی از سوی رنو منتشر نشده است. اگر چنین امری حقیقت داشته باشد، رنو هم پس از کیا و جنرال‌موتورز قصد دارد با تعویض لوگو، عزم خود برای تغییر را به جهانیان اعلام کند.

رنو قصد دارد تعداد خودروهای ساخت خود را تا نیمه دهه جاری به 14 عدد برساند که نیمی از آن‌ها در رده‌های C وD  قرار خواهند داشت. گروه رنو همچنین برای ساخت نمونه تولیدی از کانسپت مگان eVision در سال 2022 هم برنامه‌ریزی کرده، خودرویی که سیستم اطلاعات سرگرمی آن به صورت استاندارد به سرویس‌های گوگل متصل خواهد شد.

مروری بر تاریخچه رنو در ایران

رنو همچنین در حال آماده سازی زیر-برند تازه‌ای با نام  Mobilize است که 4 خودروی برقی را تحت سرویس‌های خودروی اشتراکی، به علاقمندان عرضه خواهد کرد. این 4 خودرو شامل یک مدل کوچک دو نفره شبیه به رنو توئیزی، داچیا Spring، جیانگ‌لینگ رنو GSE و یک خودروی ون خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران