به‌روزرسانی فضای کابین برای 2021

معرفی لادا نیوا Bronto

4 مرداد 1400 15:03

شرکت اتوواز اخیراً پذیرش درخواست مشتریان برای لادا نیوا Bronto را آغاز کرده که در بازار روسیه به نام 4×4 Bronto شناخته می­‌شود. نام «نیوا» مطمئناً برای علاقمندان خودرو بسیار آشناست چراکه این خودروی شاسی‌بلند و جان­‌سخت از سال 1977 تاکنون و البته با کمترین تغییر، همچنان در حال تولید است.

رهاورد نیوا Bronto مدل 2021 برای مشتریان، تغییراتی جزئی در فضای داخلی خواهد بود. اما نسخه  Bronto از لادا نیوا ابتدا به واسطه اضافه شدن لوازم اضافه در خارج از کارخانه اصلی قدم به عرصه گذاشت ولی پس از مدتی به صورت رسمی توسط اتوواز به علاقمندان ارائه شد.

هردو نسخه  Bronto و Legend از نیوا براساس همان شاسی قدیمی تولید می­‌شوند، اما یک مدل نسبتاً جدید به نام نیوا تراول (Niva Travel) هم توسط این شرکت عرضه شده که براساس یکی از محصولات شورولت شکل گرفته است.

رهاورد نیوا Bronto مدل 2021 برای مشتریان، تغییراتی جزئی در فضای داخلی خواهد بود. هرچند فرم کلی داشبورد همچنان به مدل‌های عرضه شده در دهه 80 میلادی شباهت دارد، اما شاهد موارد تازه­‌ای همچون صفحه نشان‌دهنده‌های جدید، افزایش راحتی صندلی­‌ها به همراه اضافه شدن گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع جدید و نورپردازی بهتر در این بخش هستیم.

کابین لادا نیوا Bronto

خودروساز روسی همچنین ادعا کرده که از میزان سروصدای ورودی به کابین هم کاسته تا راحتی سرنشینان در سفرهای شهری بیشتر تامین شود.

لادا نیوا Bronto را می‌­توان در دو تریم لوکس و پرستیژ سفارش داد. در تریم لوکس شاهد نصب سپرهای فلزی، ریل سقفی، رینگ‌های 15 اینچی و قطعه اضافه روی لبه گلگیرها هستیم، درحالی‌که تریم پرستیژ به عنوان نسخه پرچمدار این خودرو، به همراه سپرهای پلاستیکی، جلوپنجره متفاوت، چراغ‌های مه‌­شکن و محافظ رکاب­‌های جانبی عرضه می­‌شود.

لادا نیوا Bronto

چراغ‌های سقفی و رنگ‌آمیزی بدنه با نقوش گرافیکی، جزء موارد قابل سفارش برای نیوا Bronto است، که می­‌تواند مورد توجه طرفداران خودروهای آفرود قرار گیرد.

در زیر کاپوت لادا نیوا Bronto، همچنان پیشرانه قدیمی 1.7 لیتری بنزین­‌سوز با 82 اسب­‌بخار قدرت و 129 نیوتن‌متر گشتاور نصب شده است، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و سامانه چهار چرخ محرک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. تغییرات فنی این مدل در نسخه Bronto به قفل دیفرانسیل‌های جلو و عقب، افزایش استحکام محور عقب و سیستم تعلیق تقویت شده با 24 سانتی‌متر فاصله از سطح زمین محدود شده است.

Lada Niva Bronto

شرکت لادا فعلا قیمت نیوا Bronto را اعلام نکرده اما انتظار داریم فاصله نسبتاً زیادی با قیمت 8,582 الی 9,735 دلاری تریم Legend در بازار روسیه داشته باشد.

با توجه به آن‌که لادا به عضویت گروه رنو درآمده و عرضه نسل جدید لادا برمبنای پلتفرم CMF-B در سال 2024 را وعده داده، شاید معرفی نیوا Bronto را بتوان به پایان عمر این خودروی قدیمی تعبیر کرد. البته نباید فراموش کرد که به علت قیمت مناسب این مدل، همچنان تقاضای نسبتا زیادی برای آن وجود دارد. شاید تولید نسخه برقی از نیوا بتواند راه ورود این خودرو به دورانی جدید را هموار کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران