• تغييرات براي لادا نيوا تراول

احتمال عرضه نسخه برقی!

تغییرات برای لادا نیوا تراول

21 خرداد 1403 09:00

شرکت اوتوواز (AVTOVAZ) به عنوان مالک برند لادا، از تغییرات جدید نیوا تراول رونمایی کرده است.

تغییرات جدید لادا نیوا تراول

نخستین تغییر، رابط کاربری جدیدEnjoY Pro نمایشگر مرکزی است که مدتی پیش در مدل‌های وستا و گرانتا عرضه شد. البته طراحی ظاهری نمایشگر 7 اینچی نیوا تراول نسبت به قبل تفاوتی ندارد، تا در طراحی قدیمی داشبورد این خودرو خللی ایجاد نشود، اما بنابر اعلام سازنده، وضوح و پاسخگویی نمایشگر افزایش یافته است.

رابط کاربری جدید هم براساس اندروید طراحی شده و با سرویس‌های Yandex شامل پخش موسیقی و مسیریاب، سازگاری دارد. لادا همچنین از افزایش کیفیت میکروفون و اضافه شدن دو بلندگو به سیستم صوتی این خودرو خبر می‌دهد.

قیمت و امکانات انواع تریم‌های لادا نیوا

لادا نیوا تراول در چهار تریم کامفورت MMC، لوکس MMC، لوکس و لوکس KHL به فروش می‌­رسد. مدل پایه یعنی کامفورت MMC که با قیمت 1,462 میلیون روبل (16,445 دلار) عرضه می‌­شود، رینگ‌های 15 اینچی، سیستم تهویه، گرمکن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک و دوربین عقب را به همراه دارد.

تریم لوکس MMC با قیمت 1,531 میلیون روبل (17,220 دلار)، رینگ‌های 16 اینچی، گرمکن شیشه جلو و شیشه های دودی عقب را ارائه می‌­کند. تریم‌های بالاتر که از 1,651 میلیون روبل (18,600 دلار) به بالا به فروش می­‌رسد، روکش چرم و برخی موارد دیگر را نیز به همراه دارد.

لادا نیوا تراول به پیشرانه 1.7 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که 80 اسب­‌بخار قدرت را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به هر دو محور ارسال می‌کند.

لادا ای-نیوا؛ کراس‌اوری برقی با پیمایش 175 کیلومتر

اما خبر مهم‌تر درباره کراس‌اور لادا این‌که نسخه برقی آن با نام ای-نیوا تراول هم معرفی شده است. البته با یک نمونه آزمایشی مواجه هستیم ولی به گفته­ رسانه‌­های روسی، یک موتور برقی با 163 اسب‌­بخار قدرت و مجموعه باتری 34 کیلووات ساعت در این خودرو نصب شده است. بنابر خبرها، سیستم انتقال قدرت ای-نیوا تراول برجای خود باقیمانده است تا در امری کم سابقه، با یک خودروی برقی تک-موتور ولی مجهز به سامانه چهار چرخ محرک مواجه باشیم.

بنابر خبر منابع روسی، مجموعه باتری این خودرو به کمک جریان برق خانگی در مدت 12 ساعت شارژ می‌­شود تا برد حرکتی 175 کیلومتر را ارائه کند.

با آن‌که 4 سال از آخرین بروزرسانی اعمال شده در طراحی ظاهری  لادا نیوا تراول می­‌گذرد، اما چهره نسخه برقی فقط در جزئیات نمای جلو و طرح رینگ‌ها دستخوش تغییر شده است.

در فضای کابین لادا ای-نیوا تراول هم می­‌توان روکش چرمی مشکی و نارنجی، اهرم چرخان انتقال قدرت و دکمه قفل دیفرانسیل در پایین نمایشگر را تشخیص داد.

لادا از اعلام برنامه عرضه ای-نیوا تراول خودداری کرده است، بنابراین معلوم نیست که پای نسخه برقی این کراس‌اور قدیمی به خط تولید برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران