نهایت قدرت، تجمل و البته ایمنی

مرسدس‌بنز S80 گارد وارد شد

8 مرداد 1400 10:48

در حالی که انتظار داشتیم عصر خودروهای فوق لوکس با پیشرانه V12 به پایان رسیده باشد، مرسدس همه را متعجب کرد و با تولید یک هیولای نابغه به اسم S680 Guard 4Matic باز هم شگفتی آفرید.

این خودرو بر اساس نسخه LWB نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس ساخته شده و از نظر استاندارد خودروهای ضدگلوله به سطح ایمنی VR10 دست پیدا کرده است.بله کاملاً مشخص است که عبارت گارد در اسم این خودرو اشاره به ضدگلوله بودنش دارد. خودرویی که عملاً آمده تا تبدیل به انتخاب اول مدیران بزرگ، افراد مشهود و البته رجل سیاسی کشورها شود. 

طبق معمول، اطلاعات دقیق مربوط به این خودروی ضدگلوله منتشر نمی‌شود. تنها می‌دانیم که این خودرو بر اساس نسخه LWB نسل جدید مرسدس‌بنز S کلاس ساخته شده و از نظر استاندارد خودروهای ضدگلوله به سطح ایمنی VR10 دست پیدا کرده است. این سطح حفاظت یعنی سرنشیان مرسدس فوق کاملاً در برابر حملات ناشی از سلاح‌های سبک ایمن هستند. شرکت برای این کار از شیشه‌های چند لایه با روکش پلی‌کربنات استفاده کرده که ضخامتی یک سانتی‌متری دارد.

مرسدس‌بنز S80 گارد

مرسدس‌بنز S680 گارد مجهز به تایرهای ران‌فلت است که در صورت سوراخ شدن نیز قابلیت حرکت دارند. این فناوری به ویژه در زمان بحرانی و حمله بی‌اندازه حیاتی است و به راننده کمک می‌‌کند که از شرایط خطر بگریزد. آپشن‌هایی مانند سیستم آتش خاموش‌کن و سیستم تزریق هوای تازه (مخصوص حملات با گازهای شیمیایی) برای این مرسدس‌بنز با پرداخت پول بیشتر قابل سفارش است.

این خودرو بر حسب سفارش مشتری می‌تواند به صورت 4 یا 5 صندلی ساخته شود که از این حیث به S کلاس فول‌آپشن شباهت دارد. البته خواص زره‌پوشی این خودرو باعث نشده که ویژگی‌های لوکس‌گرایانه آن مخفی بماند. چرم مرغوب و تریم چوب هم‌چنان داخل کابین آن مشاهده می‌شود.

مرسدس‌بنز S80 گارد

مرسدس‌بنز S680 گارد دارای یک پیشرانه 6 لیتری V12 دو توربو است که قدرتی معادل 612 اسب‌بخار را فراهم می‌کند. ساخت هر یک از این خودروها 51 روز زمان نیاز دارد و قیمت پایه آنها نیز چیزی حدود 650 هزار یورو است.

دیدگاه کاربران