محصولی سفارشی از Radford

معرفی لوتوس تایپ 2-62

19 مرداد 1400 11:04

اصلاً بعید نیست که تاکنون حتی نام شرکت ردفورد (Radford) را هم نشنیده باشید. این شرکت بریتانیایی متخصص در زمینه ساخت بدنه سفارشی، از اواخر دهه 60 میلادی تاکنون فعالیتی نداشته است. اما اکنون وضعیت تغییر کرده چراکه در همکاری طراحی به نام مارک استابز (Mark Stubbs)، کارشناس خودرو یعنی آنت آنستد (Ant Anstead) و یکی از قهرمانان مشهور فرمول یک یعنی جنسن باتن (Jenson Button)، این شرکت بریتانیایی فعالیت دوباره خود را شروع کرده است.

طراحی بدنه لوتوس تایپ 2-62

اولین گام در دوران جدید فعالیت ردفورد، ساخت یک بدنه سفارشی به نام لوتوس تایپ 2-62 است. این خودرو که تحت تاثیر یکی از خودروهای مشهور مسابقه‌­ای در دهه 60 میلادی یعنی لوتوس تایپ 62 شکل گرفته، خودرویی کاملاً مدرن است، چراکه براساس لوتوس اوورا ساخته شده.

لوتوس تایپ 2-62

در تریم Classic از باله عقب خبری نیست و رینگ‌های خودرو در جلو و عقب به ترتیب 17 و 18 اینچی هستند، درحالی‌که نسخه Gold Leaf با نوارهای روی بدنه، رینگ‌های 18 و 19 اینچی جلو و عقب، فرم سپر و برخی قطعات آیرودینامیک بدنه، کاملاً یادآور مدل کلاسیک لوتوس خواهد بود.

کابین و امکانات لوتوس تایپ 2-62

وظیفه نمایش محیط اطراف برای راننده به دو دوربین جانبی واگذار شده، درحالی‌که آینه دید عقب نیز یک دوربین است. نمایشگر 6 اینچی پشت فرمان، پشتیبانی از ارتباط وای فای و بلوتوث و 5 بلندگوی سیستم صوتی، مهمترین فناوری­‌های به کار گرفته شده برای رفاه سرنشینان لوتوس تایپ 2-62 خواهد بود.

مشخصات پیشرانه لوتوس تایپ 2-62

نیروی محرکه لوتوس تایپ 2-62 از پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری مجهز به سوپرشارژر تامین می‌شود، که بسته به مدل سفارش داده شده، تا 600 اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کند.

لوتوس تایپ 2-62

تریم پایه تایپ 2-62 با لقب Classic معرفی شده است و 430 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد در حالی‌که قدرت پیشرانه در نسخه Gold Leaf برابر با 500 اسب‌بخار خواهد بود. JPS به عنوان قدرتمندترین نسخه از تایپ 2-62، به واسطه نصب سوپرشارژر جدید و برخی تغییرات نرم‌افزاری، 600 اسب‌­بخار قدرت به راننده خود هدیه می­‌دهد.

سایر مشخصات فنی لوتوس 2-62

تریم Classic به جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز است، که بنابر سفارش مشتری قابل ارتقاء به نمونه هفت سرعته دوکلاچه خواهد بود درصورتی‌که تریم­‌های Gold Leaf و JPS به صورت استاندارد از جعبه‌دنده دوکلاچه و قفل دیفرانسیل الکترونیکی بهره­‌مند هستند. ترمز تریم­‌های Classic و Gold Leaf از نوع چهار پیستونه و ساخت AP Racing است، درحالی‌که JPS به نمونه قدرتمند کربن-سرامیک مجهز شده.

صرف نظر از تریم، تمامی نمونه­‌های لوتوس تایپ 2-62 براساس شاسی مونوکوک لوتوس ساخته شده است، که البته بخش عقبی این سازه به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر پیچش، توسط طراحان ردفورد بازطراحی شده است.

لوتوس تایپ 2-62

به لطف بازبینی در طراحی شاسی، وزن کلی خودرو در حد هزار کیلوگرم محدود شده است. شرکت سازنده همچنین از نظارت جنسن باتن بر احساس فرمان‌پذیری و نحوه تعامل خودرو با راننده خبر داده است.

قیمت و برنامه تولید لوتوس 2-62

شرکت ردفورد فعلاً درباره قیمت لوتوس تایپ 2-62 مطلبی اعلام نکرده است، اما قرار شده تنها 62 دستگاه از این خودروی زیبا را در سراسر جهان به فروش برساند. فرآیند ساخت این خودروی اسپرت در کالیفرنیا از اواخر سال جاری میلای شروع می­‌شود. می­‌توان انتظار داشت که نخستین نمونه تولیدی در اوایل سال 2022 از خط تولید خارج شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران