رونمایی از ابرخودروی 2000 اسب‌بخاری

بازگشت طوفانی لوتوس

26 تیر 1398 15:15

مدت‌ها بود که از لوتوس خبر خاصی به گوش نمی‌رسید. شرکتی که خود را پشت Evora پنهان می‌کرد. حالا لوتوس با پروژه جدیدش به اسم اوایا (Evija) قصد دارد تا به دوران باشکوهش برگردد.

به گفته لوتوس قدرت این خودرو دقیقاً 1973 اسب‌بخار است که توسط چهار موتور برقی تامین می‌شود.اوایا (یا با تلفظی دیگر اویجا) یک ابرخودروی تمام برقی است که به‌عنوان اولین پروژه مستقل بعد از خریداری شدن توسط جیلی چین تولید می‌شود. شرکت می‌گوید قصد دارد تنها 130 دستگاه از آن را تولید کند. چراکه اوایا یک هیولای منحصربه‌فرد است و در قامت اسپرت‌های تولید انبوه نمی‌گنجد.

به گفته لوتوس قدرت این خودرو دقیقاً 1973 اسب‌بخار است که توسط چهار موتور برقی تامین می‌شود. موتورهایی که هرکدام می‌توانند 493 اسب‌بخار قدرت تولید کنند. منبع تغذیه این قوای محرکه عجیب پکیج 2000 کیلوواتی باتری‌های لیتیوم-یونی است. ناگفته پیداست که لوتوس با این مدل برنامه رقابت خود با ریماک C-Two را علنی کرده است.

هایپرکار برقی لوتوس

شنیده‌ها حاکی از آن است که شتاب صفر تا صد لوتوس اوایا زیر 3 ثانیه خواهد بود. این در حالی است که شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت آن نیز فقط 6 ثانیه خواهد بود. دست آخر گفته می‌شود شتاب صفر تا 300 کیلومتر برساعت آن نیز زیر 9 ثانیه است. لوتوس مدعی است سرعت نهایی این خودرو حدود 320 کیلومتر برساعت ثبت شد.

لوتوس اوایا سوپراسپرت برقی

برای این خودرو چند حالت رانندگی شهر، مسافرت، اسپرت و پیست در نظر گرفته است. شرکت می‌گوید این یکی از معدود ابرخودروهایی است که بازه پیمایشی آن حدود 400 کیلومتر با یک بار شارژ است. در صورت استفاده از شارژرهای 800 کیلوواتی می‌توان باتری‌های لوتوس اوایا را در 9 دقیقه کاملاً تکمیل کرد. اما این در حالی است که اکنون فقط شارژرهای 350 کیلوواتی در دسترس است. با این حال هنوز هم سرعت شارژ 80 درصدی آن با رکورد 12 دقیقه جذاب به نظر می‌رسد.

به غیر از نوآوری خیره‌کننده در بحث قوای محرکه، این اولین محصول لوتوس است که شاسی‌ آن به صورت یکپارچه از فیبر کربن تهیه شده است. به همین دلیل است که وزن نهایی آن تنها 1680 کیلوگرم است. حتی از روی آیرودینامیک پیچیده اوایا نیز می‌توان فهمید که فرمان‌پذیری رویایی لوتوس به این ابرخودرو نیز سرایت کرده است.

طراحی جسورانه و آینده‌نگر لوتوس اوایا نه فقط چهره آن را منحصربه‌فرد کرده بلکه از نظر نیروی پایین برنده نیز یکی از بهترین آمار و ارقام را ثبت می‌کند. اما ویژگی دست‌نیافتنی این خودرو جای دیگری است. درباره استفاده از لوتوس اوایا از چراغ‌های لیزری صحبت می‌کنیم. اتفاقی که برای اولین‌بار در یک ابرخودرو روی می‌دهد.

کابین لوتوس اوایا

این کوپه دو نفره با سیستم تهویه دوگانه و سیستم اطلاعات و سرگرمی اپل CarPlay و اندروید Auto و البته صندلی‌هایی با چرم آلکانتارا خود را در حد یک لوکس متعارف نشان داده است.

لوتوس می‌گوید از این خودرو تنها 130 دستگاه تولید خواهد که قیمت آن‌ها نیز بین 1.8 تا 2.5 میلیون دلار است.

دیدگاه کاربران
داتیس 1398/4/26
برگام ریخت خدای :]
پاسخ
0
0
0