معرفی نسخه‌ای ویژه و تولید محدود

وداع فولکس‌واگن پاسات از آمریکا

29 تیر 1400 16:55

در سال 1974 و تنها یک سال پس از معرفی اولین نسل پاسات در آلمان، این خودرو به نام Dasher وارد آمریکا شد. نسل دوم هم به اسم کوانتوم (Quantum) معرفی شد. از سال 1990 مشتریان آمریکایی با نام پاسات آشنا شدند. در سال 2011 فولکس‌­واگن تصمیم گرفت این خودرو را با کمی تغییر نسبت به نسخه اروپایی در خاک آمریکا تولید کند.

تنها 1973 دستگاه از این خودرو در قالب یک نسخه تولید محدود به مشتریان عرضه می‌شود.اکنون فولکس‌واگن قصد دارد با ارائه نسخه‌­ای ویژه از پاسات 2022، پایان حیات این خودرو در ایالات متحده را به اتفاقی به یادماندنی تبدیل کند. بدین منظور قرار شده تنها 1973 دستگاه از این خودرو در قالب یک نسخه تولید محدود به مشتریان عرضه شود، که اعداد نقش مهمی در آن ایفا می­‌کنند. تیراژ تولید این مدل به سال تولد نخستین نسل پاسات در آلمان اشاره دارد درحالی‌که 411 دستگاهی که قرار شده به رنگ قرمز متالیک شفق با تودوزی مشکی ارائه شود، یادآور کد تولید پاسات است.

423 دستگاه دیگر از این خودرو با رنگ سبز متالیک Racing و تودوزی قهوه‌­ای تولید خواهد شد که به پیش‌­شماره تلفن شهر محل تولید پاسات در آمریکا یعنی چاتانوگا واقع در ایالت تنسی اشاره دارد.

فولکس‌واگن پاسات 2022 لیمیتد ادیشن بازار آمریکا

524 نمونه دیگر هم با رنگ سفید بدنه و پوشش قهوه‌­ای کابین ساخته می‌شود که این عدد تاریخ تاسیس کارخانه چاتانوگا در 24 می 2011 را در ذهن تداعی می­‌کند.

در نهایت بشنوید از 615 دستگاه باقیمانده از مجموع تولید این خودروی سفارشی، که با رنگ خاکستری پلاتینیوم روی بدنه و تزئین مشکی تایتان به دست خریداران خواهد رسید. رقم تیراژ این بخش از آخرین نمونه­‌های فولکس‌واگن پاسات در آمریکا نیز به شش نسل صادر شده از پاسات به این کشور، یک نسل تولید شده در خاک آمریکا و 5 دهه حضور مداوم پاسات در ایالات متحده اشاره دارد.

گذشته از تفاوت رنگ‌های بدنه و کابین، نسخه تولید محدود پاسات ویژگی‌­های دیگری شامل رینگ‌های 18 اینچی با طرح 15 پره، روکش مشکی آینه­‌های جانبی با قابلیت تاشوی برقی و چراغ‌های LED جلو را نیز به همراه دارد.

فولکس‌واگن پاسات 2022 لیمیتد ادیشن بازار آمریکا

در کابین این خودرو برچسب نشان­‌دهنده شماره خودرو از مجموع 1973 دستگاه و نام و سال تاسیس کارخانه چاتانوگا در دو سوی صندلی­‌ها دیده می­‌شود، ضمن ­این‌که نقشه شهر چاتانوگا و طرح ترسیمی کارخانه سازنده این خودرو هم در جالیوانی‌ها به چشم می­‌خورد.

تمامی نمونه­‌های سری پایانی به روکش چرم Vienna، تنظیم برقی و گرمکن ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده، مسیریاب، سیستم صوتی Fender و حسگرهای پارک در جلو و عقب بدنه مجهز هستند.

قیمت پایه فولکس‌واگن پاسات Limited Edition با مدل 2022 برابر با 30,295 دلار تعیین شده که در صورت سفارش رنگ قرمز شفق برای بدنه، 395 دلار به آن اضافه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران